FOOX en Volado sluiten meerjarige samenwerking af


De eerste Volado opende in 2024 in Eindhoven en positioneert zich als de tabaksspeciaalzaak van de toekomst

Groothandel  – FOOX, groothandel in tabaks- en rookwaren, heeft een meerjarenovereenkomst ondertekend met Volado, de nieuwe speciaalzaakformule in tabak van Primera. De strategische samenwerking markeert volgens beide partijen een belangrijke stap in de verdere professionalisering en vernieuwing van de tabaksbranche in Nederland.

De overeenkomst omvat een regeling voor de levering en het transport van tabaksproducten naar de Volado-winkels, Door deze partnerschap krijgt Volado toegang tot een breed scala van premium tabaksproducten.

Volado is in 2024 gestart en positioneert zich als de tabaksspeciaalzaak van de toekomst. De formule heeft een sterke focus op klantbeleving, innovatie en het creëren van een moderne winkelervaring. De Volado-winkels bieden een breed assortiment tabaksproducten, gecombineerd met deskundig advies en een exclusieve winkelomgeving die inspeelt op de behoeften van de consument. Naast rookwaren heeft het Volado-assortiment ook kansspelen en kranten.

Vernieuwend

FOOX ziet Volado als een vooruitstrevend, vernieuwend winkelconcept. De meerjarenafspraak benadrukt de gedeelde visie van beide bedrijven om de tabakssector naar een hoger niveau te tillen, met de nadruk op kwaliteit, klantgerichtheid en duurzaamheid. “We zijn enorm enthousiast over deze samenwerking met Volado”, aldus Henk-Jan Minnema, CEO van FOOX. “Het is een kans om samen te groeien en een nieuwe standaard te zetten voor de tabaksbranche.” Geert Kuipers, Algemeen Directeur van Volado  over de samenwerking: “De samenwerking met FOOX is voor Volado een enorme stap voorwaarts. Het stelt ons in staat om te blijven innoveren en onze klanten de beste producten en service te bieden. Samen met FOOX kunnen we een nieuwe dimensie aan de tabakswinkelervaring toevoegen.”

Bron: Volado/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail

Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.

Lees bericht


Tabaksverkoop vertoont dalende trend bij petrolkanaal

Analyse - Omzet rookwaren bij tankstations stijgt fors ten opzichte van vorig jaar, maar vertoont de laatste maanden de dalende trend zoals we die van de afgelopen jaren kennen. Ook de verkoop van fris in combinatie met tabak daalt met de trend mee, net zoals andere items dat door de tabaksklant wordt verkocht.

Lees bericht

Adrie Kleppe opent combinatiewinkel ‘Pakje Tabak’ in Leerdam

Interview- Wat doe je als eigenaar van een winkelcentrum als je winkels ziet verdwijnen waar wel behoefte aan is? Dan start je die winkels zelf. Precies datgene heeft vastgoedbeheerder Arie Kleppe gedaan in Leerdam. Hij startte op twee gescheiden huisnummers een eigen tabakszaak en aangrenzend een Postkantoor zodat de tabaksspeciaalzaak ook na 2032 open mag blijven.

Lees bericht

Tabaksomzet helpt omzet Sligro in derde kwartaal

Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van € 730 miljoen, een toename van € 25 miljoen of 3,5% ten opzichte van de omzet van € 705 miljoen in het derde kwartaal van 2023. Dat meldt de groothandel uit Veghel bij de bekendmaking van de cijfers over het derde kwartaal.

Lees bericht


Jumbo Nieuwkoop opent Jumbo Foodcafé

Supermarkt – Jumbo Bas Bobeldijk in Nieuwkoop heeft op de plaats van de servicebalie een Jumbo Foodcafé geopend. Het feit dat supermarkten geen tabak meer mogen verkopen greep hij aan om een positief alternatief neer te zetten.

Lees bericht

ING Research: ‘Hand op de knip in horeca is tijdelijk’

Analyse – Ondanks dat de Nederlandse economie fors groeit, was de consument voorzichtig met het uitgeven van geld. Voor een deel is dat volgens ING Research te verklaren door de hoge inflatieperceptie bij de consument, maar ook het slechte weer speelde een rol. Vooral voor de horeca. De ontwikkelingen zijn in ieder geval tijdelijk. Over de tweede helft van het jaar...

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid