Loetje en Waterland willen grootste Nederlandse restaurant groep gaan vormen
Restaurants - Loetje en Waterland willen hun posities verder uitbreiden en zijn daarom voornemens te gaan samenwerken. Daarmee creëren zij de grootste Nederlandse restaurant groep met meer dan 50 locaties. Toezichthouder ACM moet de transactie nog goedkeuren. De uitbreidingsmogelijkheden op de Nederlandse horecamarkt zien beide partijen zowel autonoom als in nieuwe acquisitie. Loetje heeft de laatste jaren al een flik aantal nieuwe locaties geopend en ook Waterland is zeer actief op de horecamarkt. Loetje, ook bekend als het biefstukkenrestaurant, is begonnen in 1977 met een restaurant aan de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam. Inmiddels zit de keten op 19 locaties. Recent werd nog een vestiging in Den Haag geopend. 6 miljard Waterland is een participatiemaatschappij. Deze heeft in 2018 een belang genomen in Debuut Horeca. Debuut is begonnen in 1983 met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht en heeft inmiddels meer dan 30 exploitaties met concepten als Stan & CO, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees onder beheer. Waterland heeft investeringen in meer dan 500 bedrijven en een beheerd vermogen van 6 miljard euro. Bron: @FoodClicks Restaurants - Loetje en Waterland willen hun posities verder uitbreiden en zijn daarom voornemens te gaan samenwerken. Daarmee creëren zij de grootste Nederlandse restaurant groep met meer dan 50 locaties. Toezichthouder ACM moet de transactie nog goedkeuren. De uitbreidingsmogelijkheden op de Nederlandse horecamarkt zien beide partijen zowel autonoom als in nieuwe acquisitie. Loetje heeft de laatste jaren al een flik aantal nieuwe locaties geopend en ook Waterland is zeer actief op de horecamarkt. Loetje, ook bekend als het biefstukkenrestaurant, is begonnen in 1977 met een restaurant aan de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam. Inmiddels zit de keten op 19 locaties. Recent werd nog een vestiging in Den Haag geopend. 6 miljard Waterland is een participatiemaatschappij. Deze heeft in 2018 een belang genomen in Debuut Horeca. Debuut is begonnen in 1983 met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht en heeft inmiddels meer dan 30 exploitaties met concepten als Stan & CO, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees onder beheer. Waterland heeft investeringen in meer dan 500 bedrijven en een beheerd vermogen van 6 miljard euro. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl
Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.
Lees berichtDe Beren populairste restaurantketen Nederland
Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).
Lees berichtLoetje heropent restaurant in Hilversum
Formulenieuws – Loetje, de biefstukkenformule van horecabedrijf Restaurant Company Europe (RCE), blijft groeien en vernieuwen. Vorige week vrijdag ging na een grote verbouwing en uitbreiding de locatie open aan de Gooische Brink passage in Hilversum open.
Lees berichtRedefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp
Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.
Lees berichtGemiddelde NPS Nederlandse restaurantketens is +72
Onderzoek - De grootste restaurantketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +72. Proeflokaal Bregje krijgt de hoogste score (+91). Het is opvallend dat drie van de vijf meest bezochte ketens een NPS krijgen die lager is dan gemiddeld. De 18- tot 34-jarigen geven gemiddeld een lagere score dan oudere bezoekers.
Lees berichtProblemen RCE passen in dagelijkse routine
Formulenieuws - ‘Business as usual’. Dat is de boodschap die RCE verkondigt aan @FoodClicks naar aanleiding van berichtgeving over omzetdalingen bij Happy Italy en vermeende discussies met de aandeelhouders. “De stappen die de restaurantketen de afgelopen tijd heeft gezet, passen in de dagelijkse routine om de formules te verbeteren.”
Lees bericht