‘Maaltijd en koffie zijn voortaan vooraf te bestellen op Schiphol’
Luchthaven – Schiphol en HMSHost zijn een pilot gestart die het mogelijk maakt voor reizigers om met een QR-code eten en drinken op Schiphol achter de securitycontrole al vooraf te bestellen. De koffie en maaltijd kunnen op die manier klaar staan zodra de reiziger de douane is gepasseerd.
Reizigers kunnen hun bestelling regelen door een QR-code te scannen vanaf één van de fysieke banners of mediaschermen die zich bij en na de securitycontrole op de luchthaven Schiphol bevinden. Via deze QR-code is de bestelling te plaatsen en kan online worden afgerekend. Ook is aan te geven hoe laat de bestelling wordt opgehaald na de security.
Vrijwel alle horeca
Schiphol is een van de eerste luchthavens die deze online bestelservice aan haar reizigers aanbiedt. Al eerder konden bezoekers van Schiphol Plaza vooraf een order plaatsen, via de Foodsy-app. Omdat het vooraf bestellen van eten en drinken succesvol bleek, breidt de luchthaven deze service nu uit samen met HMSHost International. Nagenoeg alle horeca in Lounge 1 (Schengen) nemen deel waaronder Starbucks, La Place, Grand Café Het Paleis en Grab & Fly.
Voordelen
Volgens Irene Muysson, Head of Retail, F&B, Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol biedt de service verschillende voordelen. Reizigers kunnen de tijd in de wachtrij voor de security gebruiken voor hun bestelling en ze hoeven bij aankomst in de Lounge niet te wachten omdat de bestelling klaar staat. HMSHost vindt het als wereldwijde marktleider in de voedings- en horecasector voor mensen die onderweg zijn, niet meer dan logisch dat zij versneld stappen zetten in digitale bestel- en betaalplatforms. Walter Seib, CEO HMSHost International: “Met deze service komen we tegemoet aan de vraag van onze klanten naar contactloze transacties en snellere dienstverlening .”
Uitbreiding
Er komen op verschillende locaties bij en achter de securitycontrole banners en digitale schermen met een QR-code. Deze QR-code brengt reizigers naar een bestelpagina waar zij kunnen kiezen bij welke horecagelegenheid ze een bestelling willen plaatsen. Na de pilotperiode wordt geëvalueerd of het aantal horecagelegenheden waarbij je vooraf kunt bestellen wordt uitgebreid.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail
Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.
Lees berichtEindhoven Airport opent Privium ExpressLounge in 2025
Luchthaven - Medio januari 2025 vindt op Eindhoven Airport de opening plaats van een Privium ExpressLounge voor Privium Plus leden en andere reizigers van Eindhoven Airport. De lounge komt op de plek van de oude Swissport Lounge, op de eerste verdieping naast de Starbucks.
Lees berichtBackWERK opent eerste locatie in tuincentrum
Formulenieuws – BackWERK heeft in het tuincentrum van Hoorn een nieuwe locatie geopend. Het gaat om een eerste locatie in een tuincentrum. Met ruim 100 zitplaatsen behoort de vestiging wel direct tot een van de grootste van de bakkerijformule.
Lees berichtSchiphol start samenwerking voor verduurzaming horeca
Luchthaven – Schiphol heeft samen met haar horecapartners een overeenkomst getekend om te werken aan een meer duurzame horecatoekomst op de luchthaven. Eén van de doelen is om in 2030 de CO2-uitstoot met 50% te verminderen ten opzichte van 2023, voornamelijk door 60% van het totaal verkochte aanbod van voedsel en zuivel plantaardig te maken.
Lees berichtSocial media fenomeen ‘Het Koekemannetje’ opent ook op Schiphol
Shopconcept - ‘Het Koekemannetje’, bekend als social mediafenomeen in de Negen Straatjes in Amsterdam, heeft nu ook op Schiphol een locatie. Deze week is een tweede vestiging van deze koekjeswinkel geopend op Schiphol Plaza.
Lees berichtBritse restaurantformule Itsu opent op Schiphol
Formulenieuws –De eerste locatie van de Britse restaurantformule Itsu opent op Schiphol. De keten is in het Verenigd Koningrijk succesvol met gezond Aziatisch eten dat tegen een scherpe prijs wordt aangeboden. De komst werd door oprichter Julien Metcalf bekend gemaakt tijdens de presentatie van de FSIN Food500 vorige week.
Lees bericht