BackWERK opent eerste locatie in tuincentrum
Formulenieuws – BackWERK heeft in het tuincentrum van Hoorn een nieuwe locatie geopend. Het gaat om een eerste locatie in een tuincentrum. Met ruim 100 zitplaatsen behoort de vestiging wel direct tot een van de grootste van de bakkerijformule.
De winkels van BackWERK zijn hoofdzakelijk op hightraffic-locaties terug te vinden, zoals winkelstraten, trein- en metrostations. De winkelformule is dan ook volledig afgestemd op snelle afhandeling. In samenwerking met HMSHost zijn ook De Broodzaak-locaties op de stations omgebouwd naar de BackWERK-formule.
Tien jaar
De formule is ruim tien jaar geleden naar Nederland gekomen vanuit Duitsland. Inmiddels is de formule aangepast aan de Nederlandse markt en wordt die met de aangepaste uitgangspunten inmiddels ook door de voormalige Nederlandse directeur Dick de Vilder, succesvol uitgerold bij onze oosterburen.
Niet te duur
Een van de meest succesvolle producten binnen BackWERK is de hot sandwich. Een eigen product en voor veel mensen - net als de kwaliteitskoffie - een reden om naar BackWERK te gaan. Een product waarvoor mensen gericht langskomen bij een formule is voor elke keten van belang, dus ook voor BackWERK. Daarnaast moeten er producten verkrijgbaar zijn die niet te duur zijn, waardoor mensen meerdere keren per week langs kunnen komen.
Geen uitrol
Een locatie in een tuincentrum had BackWERK nog niet eerder. Volgens Arne van der Lee, Head of Operations bij BackWERK, moet de locatie nu niet gezien worden als een uitrol naar meerdere locaties. “Het zou mooi zijn. De eigenaar van het tuincentrum was gecharmeerd van ons concept; he loves it. En wie weet gaan er meerdere bedrijven volgen,” aldus Van der Lee.
Bron: BackWERK/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bakker Bart opent nieuw winkelconcept in Kampen
Formulenieuws – De vestiging in Kampen beleefde de primeur van het vernieuwde concept van Bakker Bart. De locatie van de ondernemers Judith van der Weerd en Patrick Kroon werd niet alleen twee keer zo groot, maar kreeg ook een aantal formule updates.
Lees berichtLe Pain Quotidien vereeuwigt oprichter Coumont met Alain.AI
Formulenieuws – Bakkerij- en restaurantketen Le Pain Quotidien start vrijdag met Alain.AI. Dit is een tool waarmee oprichter en creatief directeur Alain Coumont in artificiële intelligentie tot leven wordt gebracht. “Alain Coumont is hiermee de eerste founder wereldwijd met een digitale tweeling die zijn kennis en creativiteit nabootst om nieuwe recepten voor te stellen,” aldus het bedrijf in een...
Lees berichtBakkerij Pandriks komt in Franse handen
Overname - Bakkerij Pandriks in Meppel komt in Franse handen. Het bedrijf wordt overgenomen door Bridor, een dochteronderneming van Le Duff Group. De overname moe een versnelling geven in het assortiment biologische producten. Pandriks blijft na de overname onder eigen merk in de markt opereren.
Lees berichtRotterdam The Hague Airport opent Starbucks Kiosk
Luchthaven – Afgelopen week heeft Avolta (voorheen HMSHost) een nieuwe Starbucks geopend op luchthaven Rotterdam The Hague Airport. De locatie is gevestigd aan airside en was voorheen een zogenaamde pop-uplocatie.
Lees berichtMarco van Geel opvolger De Rijk bij bakkerij Goedhart
Benoeming - Marco van Geel wordt per 1 juli 2024 benoemd als commercieel manager bij het onderdeel van familiebedrijf Goedhart dat verantwoordelijk is voor de productie en verkoop van brood & specialiteiten aan diverse grote retailers.
Lees berichtFEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees bericht