Na Hoop en Geloof komt Grolsch met Liefde
Introductie - Bierbrouwer Grolsch komt met haar derde limited edition specaalbier: Liefde. Eerder dit jaar werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt tot slot Geluk.
De vier thema’s zijn gebaseerd op de blaadjes van een klavertjevier, een krachtig en herkenbaar symbool dat staat voor voorspoed en zijn bedoeld om mensen in coronatijd een hart onder de riem te steken.. De bieren verschijnen in gelimiteerde oplage.
Herfstbier Liefde
Grolsch Liefde is een herfst bock met 6,7% alcohol en gebrouwen met de speciale Doi Saket koffie van koffiebranderij Peeze. Naast de koffie zijn aroma’s van melkchocolade te herkennen. Het bier heeft een intens donkere rode kleur, wat verwijst naar de kleur van de liefde. Meesterbrouwer Marc Janssen hierover: ‘Met het derde bier van 2021 wil ik de liefde vieren. En liefde vier je niet alleen. Daarom zijn we samen met koffiebranderij Peeze op zoek gegaan naar iets bijzonders, en dat is gelukt’.
Verkrijgbaarheid
Grolsch Liefde is beperkt verkrijgbaar. Het bier wordt vanaf week 42 op fust verkocht bij Grolsch Proeverij Cafés door het hele land en is in beugelfles (45 cl) verkrijgbaar bij Mitra slijterijen.
Bron: Grolsch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtSamenwerking Peroni Nastro Azzurro 0.0% met Ferrari
Bier - Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het premium Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, waartoe ook Grolsch behoort, heeft een nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari aangekondigd.
Lees berichtHeineken bedankt horecabedrijven met ‘Thankswagen’
Actie – Deze week verraste Heineken enkele horecaondernemers met een speciale ‘Thankswagen’. De wagen was voorzien van de naam van de ondernemer en was een bedankje van de bierbrouwer voor het die gebruik maken van de online bestelplatformen.
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees bericht