Nestlé en Rode Kruis zorgen voor goede start schooljaar


Actie - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis.

Het gedoneerde bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die het Rode Kruis onder kwetsbare gezinnen verdeelt, zodat die zelf producten kunnen kopen waar ze behoefte aan hebben. De actie is een variant op de in 2020 gehouden actie ‘Boodschappen voor jou, boodschappen voor hen’ van het Rode Kruis en Nestlé. Die actie duurde een week, deze drie weken. Erik Rikken, commercieel directeur bij Nestlé Nederland: ‘In Nederland is het niet vanzelfsprekend dat elk kind de dag goed begint met een voedzaam ontbijt, een gevarieerde lunchtrommel met een gezonde snack meekrijgt en de dag afsluit met een warme maaltijd. Gevarieerde voeding is essentieel voor een goede kwaliteit van leven en daarom vinden we het belangrijk om met deze actie een bijdrage te kunnen leveren aan armoedebestrijding in Nederland.’ Dankzij de actie van Nestlé kan het Rode Kruis de komende periode ruim 8000 gezinnen helpen.’

De actieperiode loop van 30 augustus tot en met 19 september. Deelnemende merken van Nestlé zijn onder meer Maggi, Garden Gourmet, KitKat en Nescafé Dolce Gusto.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht


Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid