Almere heeft eerste digitale ijssalon van Nederland

IJssalons - Sinds augustus heeft Almere de primeur van de eerste digitale ijssalon. Inwoners hoeven niet meer in de rij te staan, maar kunnen hun favoriete ijsje  bestellen via de bestellijn en afhalen bij IJspressi. De naam IJspressi is een ludieke benaming voor de ijssalon en espressobar, de twee activiteiten die Martijn Olislager en Inge de Boer op die locatie uitoefenen. Het ijs wordt bereid door een klein familiebedrijf in...

Lees bericht

Afhaalbalies in Albert Heijn

Gemak - Klanten van Bol.com kunnen vanaf het najaar hun online bestelde artikelen afhalen in reguliere Albert Heijn-winkels. Of de afhaalbalies ook in de to go-vestgingen worden geplaatst is niet duidelijk. Dit heeft Ahold-topman Dick Boer gisteren bekend gemaakt tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers. De komst van afhaalbalies zal de traffic naar AH-winkels en mogelijk AH to go’s flink aanjagen. Bol.com spreekt namelijk een steeds grotere...

Lees bericht

Italiaan laat vaker zijn bakje koffie staan door economische crises

Buitenland – De economische crises heeft gevolgen voor het aantal keren dat de Italiaan een kopje koffie besteld. Maar niet alleen het aantal daalt, maar ook de kwaliteit van de koffie wordt minder. Dit meldt The Wall Street Journal naar aanleiding van gesprekken met Italianen en cijfers over de koffieconsumptie van de International Coffee Organization. In de zes maanden tot en met april dit jaar is de import van koffie in...

Lees bericht


Babymaaltijden op Schiphol

Schiphol - Online traiteur Magda biedt deze zomer babymaaltijden aan op Schiphol. Het ‘Baby on the go pack’ bestellen kan vanaf huis, voor vertrek of vanaf de vakantiebestemming door te sms’en, te bellen, te e-mailen of via de website. Ingrid Keller-Cayet (40) van online traiteur Madaga tekent voor het unieke concept. Zij runt samen met Gerrit-Jan Westermann het bedrijf dat gezonde en voedzame maaltijden bereidt en verkoopt. “We bezorgen onze...

Lees bericht

Sodexo Altys en KLM vieren voortzetting samenwerking met slag op de gong

Luchtvaartcatering - KLM en Sodexo Altys hebben het besluit genomen hun samenwerking voort te zetten. De twee bedrijven gaan per 1 januari 2013 een nieuw vijfjarig contract aan voor facilitaire dienstverlening. Het contract dekt naast de dienstverlening aan KLM ook het facility management voor Martinair, transavia.com en de overige dochters van KLM. In april 2007 heeft Sodexo de facilitaire dienstverlening overgenomen van KLM, waarbij een groot aantal van de medewerkers van het...

Lees bericht

Amsterdam krijgt eerste pop-up winkelcentrum

Pop-up stores - Pop-up winkels zijn populair. Zo populair zelfs dat Amsterdam een heus pop-up winkelcentrum krijgt onder de naam Boxpark. Boxpark met daarin ook veel ruimte voor horeca verrijst in de zomer van 2013 op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Dat bevestigt de gemeente Amsterdam aan De Telegraaf. “Als gemeente zijn wij heel enthousiast over de komst van Boxpark”, zegt Marieke Derksen, woordvoerder van stadsdeel Noord. “Het betekent nog meer levendigheid...

Lees bericht

Albert Heijn: omzetstijging, maar margedaling

Formulenieuws - Albert Heijn zag met onder meer de gemakswinkelformule AH to go in het tweede kwartaal de omzet met 5,3 procent stijgen naar 2,6 miljard euro. De identieke omzet steeg 1,5 procent. Het marktaandeel van Albert Heijn was licht hoger dan vorig jaar. Dit heeft de marktleider vandaag bekend gemaakt. Opvallend in de cijfers is dat de onderliggende operationele marge licht daalde naar 5,4 procent tegen 6,2 procent een jaar geleden. Zonder het overgenomen...

Lees bericht

Omzet foodservice daalt met -1,8% tot en met juni

Horeca - Het FSIN en Foodstep laten in een gezamenlijk persbericht weten andere cijfers te hebben dan het CBS. Al jarenlang publiceert het CBS afwijkende cijfers voor foodservicemarkt, die telkens tot verwarring leiden. Binnen de foodservicesector wordt rekening gehouden met de cijfers van het FSIN en Foodstep.   Waar de P6 periode (4-weeksperioden) zelf een licht negatieve trend laat zien van -1,2% ten aanzien van vorig jaar, is de ontwikkeling tot...

Lees bericht

Het merkartikel als huismerk

Groothandel – De Telegraaf meldt vandaag in een artikel dat merkproducten die slechts bij een supermarkt te koop oprukken. Een beeld dat door supermarktdeskundigen wordt bevestigd. Vraag is of hier sprake is van een nieuwe trend. Voorbeelden van merkartikelen die als een soort huismerk worden aangeboden zijn De Klok-bier en Koeleman-appelmoes bij C1000,  Lätta-boter, Erben Wennemars-ijs en Blueband-witbrood bij Albert Heijn en het boerenmerk Willem & Drees bij Plus. Merkproducten die...

Lees bericht

R&D Kraft Foods ontwikkelt basis voor afbreekbare kauwgom

Industrie – Het R&D bedrijf van Kraft Foods, Reading Scientific Services Limited (RSSL), heeft een basis ontwikkeld waarmee biologisch afbreekbare kauwgom is te maken. De basis voor de kauwgom zorgt ervoor dat, afhankelijk van het weer, kauwgom op straat wordt afgebroken. Volgens het RSSL heeft de basis geen negatieve gevolgen voor de smaak en textuur van kauwgom. Het bedrijf vraagt later dit jaar voor het product een EU Novel Foods...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid