Sligro en De Buik gaan in de Randstad samenwerken


Gijsbrecht Brouwer is medeoprichter van het culinaire platform De Buik waarmee Sligro gaat samenwerken

Samenwerking – Platform De Buik en Sligro slaan de handen ineen. Vanaf september gaan de groothandel uit Veghel en het culinaire platform samenwerken. Doel is om gezamenlijk de lokale foodcultuur verder vooruit te helpen middels verkiezingen en content.

De Buik is actief in de vier grote steden in de Randstad en Sligro heeft een landelijk netwerk van zelfbedieningsvestigingen en bezorgcentra. Samen willen zij events als de Favoriete Nieuwkomer van het jaar gaan organiseren en branded content gaan publiceren over de lokale horeca. De Favoriete Nieuwkomer is een publieksverkiezing van lezers van de Buik. Daarmee kunnen bewoners van Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht van zich laten horen bepalen wie de favoriete nieuwe zaak van 2024 is.

Positieve blik

Sligro en de Buik willen gezamenlijk verhalen gaan delen met een positieve blik. De Buik heeft als missie de lokale foodcultuur in de schijnwerpers te zetten in de vier steden waarin zij actief is. Sligro wil mensen laten genieten van lekker, goed en eerlijk eten. Gijsbregt Brouwer, medeoprichter van de Buik: “Ik ben blij dat Sligro en wij hetzelfde gevoel hebben bij de horeca en alle mensen die deze branche vormgeven. Ik kijk er naar uit om de lokale foodculturen in onze vier steden nog meer in de schijnwerpers te zetten met Sligro.”

Kleur

Dries Bögels, directeur Foodservice Sligro Food Group: “De liefde voor ‘lokaal’ komt niet alleen tot uiting in de producten en gerechten, het zijn vooral de verhalen van mensen die kleur geven aan de lokale foodculturen. Samen met de Buik gaan we die lokale verhalen nog beter zichtbaar maken.”

De Buik bestaat inmiddels ruim tien jaar en is daarmee een van de oudste ‘food blogs’ van Nederland. Sligro bestaat volgend jaar 90 jaar. Sligro is onderdeel van Sligro Food Group.

Bron: Sligro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pannenkoekenrestaurants doen het goed

Analyse - Pannenkoekenrestaurants in Nederland doen het goed . Door een efficiënte bedrijfsvoering, aantrekkelijke prijsstelling en gunstige locaties, weten zij blijvend mensen te trekken. Bovendien lijken personeelstekorten in deze branche niet aan de orde te zijn. Dat meldt ABN Amro in een analyse van de leisuremarkt.

Lees bericht



Dineren met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw

Horecaconcept – Amsterdam is een nieuw culinair concept rijker met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw.  Deze unieke dinershow combineert culinaire hoogstandjes met een verfijnde 3D-cinema. Na shows in onder andere Parijs, Londen en New York, is Amsterdam de volgende locatie waar mensen de show kunnen gaan zien.

Lees bericht

ING Research: ‘Hand op de knip in horeca is tijdelijk’

Analyse – Ondanks dat de Nederlandse economie fors groeit, was de consument voorzichtig met het uitgeven van geld. Voor een deel is dat volgens ING Research te verklaren door de hoge inflatieperceptie bij de consument, maar ook het slechte weer speelde een rol. Vooral voor de horeca. De ontwikkelingen zijn in ieder geval tijdelijk. Over de tweede helft van het jaar...

Lees bericht


Verkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld

Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.

Lees bericht

Van Gelder sluit groentespeciaalzaak de Versmarkt

Versmarkt - Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk. De sluiting markeert het einde van een tijdperk voor dé groentezaak. Dankzij de groentezaak kon Van Gelder een halve eeuw geleden beginnen met het leveren aan een drietal horecaklanten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid