Efteling zet meer in op duurzaamheid en plantaardig
Leisure – Attractiepark De Efteling zet meer in op duurzaamheid en gaat meer plantaardige producten aanbieden. Zowel op het park als in de hotels en de resorts zijn de komende maanden vaker vegetarische opties te zien. Dat meldt website Loopings.
De Efteling start met vegetarische opties op verschillende locaties. Gesproken wordt van een pilot, maar de Efteling is net als veel andere parken in het kader van een Gezond Dagje Uit al langer bezig met het gezonder en duurzamer maken van het aanbod in de horeca.
Nieuw bij De Efteling is de plantaardige kroket bij snackpunt Frau Boltes Küche en het plantaardige ijs bij La Dame Blanche, de ijskraam in restaurant Het Witte Paard, meldt Looopings. Vorig jaar zomer was er al een verkooppunt te vinden van De Vegetarische Slager. De Nederlandse leverancier van vleesvervangers kreeg toen een eigen horecalocatie op het plein bij de Halve Maen en De Oude Tufferbaan in parkdeel Ruigrijk.
Vegetarisch menu
Nu zijn ook de hotels en resorts betrokken bij de pilot, weet de website te melden. Zo bestaat de lunch- en borrelkaart van De Gelagkamer, het barretje in het Efteling Hotel, momenteel volledig uit vegetarische opties. Alleen bij het diner, tussen 17.00 en 22.00 uur, zijn nog drie gerechten met vlees of vis te bestellen.
Klimaatneutraal
Net als veel andere bedrijven streeft ook het populaire attractiepark in Kaatsheuvel er naar om in 2030 klimaatneutraal te zijn. Het aanbieden van vleesloze producten past in die doelstelling. Maar ondanks die doelstelling blijft De Efteling kijken naar wat de bezoekers uiteindelijk willen. Daarom wordt ook gekeken op welke wijze andere stappen gezet kunnen worden. Bijvoorbeeld door duurzamer transport van goederen en producten in te zetten en producten van dichtbij te halen.
Bron: Looopings/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Eazie opent geheel vernieuwde vestiging in Dordrecht
Formulenieuws – Eazie heeft onlangs een vestiging nieuw heropend. The asian good food bar, zoals de formule wordt genoemd, wil de komende drie jaar groeien naar 50 vestigingen in Nederland. Voor dit jaar staan nog meerdere openingen in de planning, zo laat de franchisegever weten.
Lees berichtGarden Gourmet komt met plantaardige witvis
Introductie - Garden Gourmet introduceert deze week zijn plantaardige alternatief voor witvis op de Nederlandse markt. Het plantaardige merk introduceert ‘Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style Crispy Nuggets’ en breidt hiermee zijn portfolio van plantaardige producten uit.
Lees berichtBoermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees berichtBij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch
Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.
Lees berichtKlanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen
Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...
Lees berichtVegitalian opent eerste locatie in Rotterdam
Formulenieuws – Met twee restaurants in Utrecht en één in Amsterdam, is het nu tijd voor Rotterdam; op 12 juni opent Vegitalian de eerste locatie in de Maasstad aan de Schiedamse Vest.
Lees bericht