Albert Heijn zet ‘kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen


Anita Scholte op Reimer, directeur Duurzaamheid en Kwaliteit bij Albert Heijn overhandigt het eerste product met het nieuwe logo aan Toine Timmermans van de Stichting Samen Tegen Voedselverspilling

Supermarkt - Vanaf donderdag gebruikt Albert Heijn als eerste supermarkt het kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen. Albert Heijn eigenmerk magere en volle yoghurt en karnemelk zijn de eerste producten met dit nieuwe logo.

Wereldwijd wordt ongeveer een derde van het geproduceerde voedsel weggegooid in verschillende fases van de voedselketen. Bewustwording en kennis over de houdbaarheid van voedsel zodat klanten thuis minder verspillen, is daarom belangrijk. Daarnaast introduceert de supermarktketen nu ook dynamisch afprijzen op houdbare producten.

Albert Heijn wil in 2030 voedselverspilling met 50% verminderd hebben ten opzichte van 2016. Het kijk-, ruik- en proeflogo maakt hier onderdeel van uit. Samen met de Coalitie Houdbaarheid creëert Albert Heijn bewustzijn over de houdbaarheid van voedsel. Vanochtend overhandigde Anita Scholte op Reimer, directeur Duurzaamheid en Kwaliteit bij Albert Heijn het eerste product met het nieuwe logo aan Toine Timmermans van de Stichting Samen Tegen Voedselverspilling. Komende jaren wordt het logo ook op andere eigenmerk verpakkingen met een ‘ten minste houdbaar tot’-code

Bron: Albert Heijn/@FoodClicks

Albert Heijn eigenmerk magere en volle yoghurt en karnemelk zijn de eerste producten met het nieuwe kijk, ruik en proeflogo

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



SUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo

Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.

Lees bericht


Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht


Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid