Frontaal Brewing en Oldtimers lanceren Drop Bock


Bockbier dat de smaak van traditioneel bockbier combineert met de tonen van salmiak en zoethout van Oldtimers’ klassieke dropjes

Introductie - Frontaal Brewing Company introduceert met trots 'Drop Bock', een speciaal bockbier ontwikkeld in samenwerking met het dropmerk Oldtimers van Concorp. De samenwerking is ter ere van het 100-jarig jubileum van Oldtimers en heeft geleid tot een bockbier dat de smaak van traditioneel bockbier combineert met de tonen van salmiak en zoethout van Oldtimers’ klassieke dropjes.

Voor de bier- en dropliefhebber biedt Drop Bock een ongeëvenaarde smaakervaring waarin de kruidige diepgang van bockbier samenkomt met de uitgesproken karakteristieken van Nederlandse drop, zo laten beide partijen weten. Oldtimers en Frontaal zijn er, volgens eigen zeggen, in geslaagd om zoethoutwortel en salmiak – de kenmerkende ingrediënten van drop – te verweven met de aangename Magnum-bitterhop en een selectie van geroosterde-, chocolade-, en karamelmouten.

Verkrijgbaarheid

Drop Bock wordt  zaterdag 7 september officieel gelanceerd tijdens Frontaal’s bierfestival ‘Brewda 2024’. Het bier is op die dag dan ook verkrijgbaar via de webshop van Frontaal. Snel daarna volgen verschillende retailers, zoals Poiesz, Mitra, Plus en geselecteerde filialen van Albert Heijn. De combinatie is ook te vinden bij geselecteerde horecazaken in Nederland.

Bron: Frontaal/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Redefine Meat zet definitieve stap naar retail

Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.

Lees bericht



Heineken volop van start met EK-activatieprogramma

Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...

Lees bericht

Klepper & Klepper introduceert drop met échte koffie

Introductie – Een oproep welke nieuwe dropsmaak het merk Klepper & Klepper zou moeten maken, leidde tot tienduizend inzendingen. Na proeven en testen werd het uiteindelijk drop met koffiesmaak, maar dan wel met echte koffie. Want dat er met echte producten wordt gewerkt. zijn de gebruikers van Klepper & Klepper gewend.

Lees bericht


American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht

Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid