Redefine Meat zet definitieve stap naar retail


Ron Blaauw in Ron Gastrobar bij de presentatie van de 'Flank steak' van Redifine Meat

Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.

Eigenaar Ron Blaauw van Ron’s Gastrobar is al jarenlang ambassadeur van de plant-based producten van Redefine Meat, vanwege de kwaliteit van de producten en werkt er ook in zijn restaurants mee. Dus was het een logische keuze om juist in zijn restaurant een groep geïnteresseerden te laten proeven, hoe het supermarktproduct smaakt. En eerlijk is eerlijk, de smaak en textuur is overtuigend.

Loetje

Redefine Meat was al langer verkrijgbaar bij AH online en Crisp, maar de stap naar het supermarktkanaal is toch wel bijzonder, omdat het merk zich in eerste instantie volledig richtte op de foodservicebedrijven. Zo is de plantaardige biefstuk van Redefine Meat te vinden als de plantaardige biefstukvariant bij restaurantketen Loetje.

Sial

Het van oorsprong Israëlische merk Redefine Meat lanceerde het merk in 2022 spectaculair op de internationale levensmiddelenbeurs Sial in Parijs. Daar konden mensen zich overtuigen van de kwaliteit van het product, in geur, smaak en textuur. De presentatie had op de beurs met de lichteffecten en presentatie een bijna Apple-achtige impact. Daarna zijn er verschillende proeverijen geweest met horecavertegenwoordigers. Inmiddels heeft het merk een eigen productielocatie in Nederland en zet het nu definitief ook de stap naar de supermarkten.

Bron: @FoodClicks

Het door Ron Blaauw geserveerde Redefine Meat-gerecht
De verpakking zoals terug te zien in het retailkanaal

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Samenwerking Ron Gastrobar en GemaQ

Tankstation - Kriterion Studentenpomp in Amsterdam gaat vanaf 10 september diverse ‘ready to heat’ maaltijden leveren, die vers bereid zijn in de keuken van Ron Gastrobar. De Indonesische gerechten zijn in diverse variaties in 3-vaks boxen verkrijgbaar en kunnen in een paar minuten in de magnetron worden opgewarmd.

Lees bericht


Frontaal Brewing en Oldtimers lanceren Drop Bock

Introductie - Frontaal Brewing Company introduceert met trots 'Drop Bock', een speciaal bockbier ontwikkeld in samenwerking met het dropmerk Oldtimers van Concorp. De samenwerking is ter ere van het 100-jarig jubileum van Oldtimers en heeft geleid tot een bockbier dat de smaak van traditioneel bockbier combineert met de tonen van salmiak en zoethout van Oldtimers’ klassieke dropjes.

Lees bericht

Crisp is B Corp en kiest voor regeneratieve boeren

Online supermarkt – Crisp behaalt B Corp certificaat en slaat handen ineen met regeneratieve boeren. Met de certificering is Crisp onderdeel van een groep gecontroleerde internationale bedrijven, die naast een winstoogmerk ook sociale en ecologische impact nastreeft.

Lees bericht



Heineken volop van start met EK-activatieprogramma

Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...

Lees bericht

Culinaire streamingsdienst Cheflix zoekt nieuw groeigeld

Crowdfunding - Cheflix, het platform waar je kan leren koken van chefs, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de groei te versnellen. De steamingdienst biedt kookvideo’s aan waarmee producten en gerechten leert koken van topchefs zoals Ron Blaauw en Alain Caron. De financiering wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van de app, meer kookvideo’s en onder andere live...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid