Sligro vaart scherp aan de wind door tegenvallende omzetten


Groothandel – Sligro Food Group zal de komende periode nog scherper aan de wind varen. Door de aanhoudende ongunstige economische omstandigheden met druk op de foodservice-omzet en felle prijsconcurrentie is het volgens bestuursvoorzitter Koen Slippens nodig om het kostenniveau aan te passen aan de nieuwe realiteit. Supermarkt- en groothandelsbedrijf Sligro presenteerde vandaag de halfjaar cijfers. Sligro realiseerde een winst van 26 miljoen euro. Dat is 2,3 procent meer dan een jaar terug. De omzet kwam uit op ruim 1,2 miljard euro, 1,5 procent meer dan in dezelfde periode van 2012. De omzettoename is vooral toe te schrijven aan foodretailactiviteiten van de groothandel en de toevoeging van de overgenomen groothandelsactiviteiten van de Van Oers Groep. Bij groothandelsdivisie Foodservice was er een autonome omzetdaling 0,8% en bij de EMTE-supermarkten nam de identieke omzet met 2,6% toe. Volgens topman Koen Slippens waren 'de effecten van het lage consumentenvertrouwen en de algehele economische ontwikkeling' vooral in de foodservicemarkt voelbaar. “Bovendien zat het weer in het eerste halfjaar bepaald niet mee. Met dat als achtergrond zijn wij niet ontevreden met de gerealiseerde winsttoename.” Slipens liet ook weten dat er nog scherper op de kosten wordt gelet de komende periode. “In deze omstandigheden streven wij er voortdurend naar om ons kostenniveau aan te passen aan de realiteit en we zien de komende tijd nog ruime mogelijkheden op dat terrein.” Sligro verwacht aanhoudende ongunstige economische omstandigheden met druk op omzet en felle prijsconcurrentie, maar doet geen concrete voorspelling voor het jaarresultaat. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid