ACM: Transparant model bruikleengoederen maakt biermarkt dynamischer

Biermarkt - De bruikleenovereenkomst voor keldervaten en tapinstallaties die horecabedrijven hebben met brouwers moet transparanter. Op die manier kunnen horecaondernemers gemakkelijker de bestaande overeenkomst afwikkelen en overstappen naar een andere bierleverancier. Dat is de belangrijkste uitkomst van een onderzoek dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft uitgevoerd naar naar aanleiding van actuele berichtgeving en Kamervragen over de biermarkt. Volgens het onderzoek sluiten brouwers en horecaondernemers diverse soorten overeenkomsten af over...

Lees bericht

Duurzaam voedsel blijft belangrijke groeimarkt

Duurzaamheid - Duurzaam voedsel blijft de belangrijkste groeimarkt in retail en foodservice. De groei is stabiel, maar deze opwaartse trend is tegengesteld aan de ontwikkeling bij conventioneel voedsel. Dat staat de lezen in de Monitor Duurzaam Voedsel 2012 van het Ministerie van Economische Zaken. De monitor geeft een overzicht van de consumentenbestedingen aan duurzaam voedsel in Nederland over het jaar 2012. De cijfers hebben betrekking op de in Nederland verkrijgbare producten in...

Lees bericht

Bestuur SVH valt uiteen

Horeca – Het bestuur van de opleidingsinstituut SVH valt uit elkaar. Dit meldt Ben Francooy, voorzitter van FNV Horecabond. Hij maakt zich grote zorgen over het voortbestaan van SVH. “KHN-leden in bestuur SVH stoppen ermee uit onvrede met besluit van KHN om uit de SVH te stappen. Jammer, maar begrijpelijk, einde missie SVH”, twitterde Francooy gisteren. In een toelichting richting vakblad Misset Horeca zegt de FNV-voorzitter dat het vertrek moet worden...

Lees bericht


AH vraagt afhaalvergoeding voor pick up services

Afhaalvergoeding - Albert Heijn gaat  kosten in rekening brengen aan webshoppers die hun boodschappen komen ophalen bij Pick Up Points. Vanaf aanstaande maandag vraagt AH afhankelijk van het afhaaltijdstip een vergoeding 1,00 euro, 1,50 euro of 2,50 euro voor de pick up service. Dat zegt persbureau Dow Jones in een bericht, waarover De Telegraaf op de site bericht.  AH gaat over tot deze maatregel om de service meer rendabel te maken. Daarnaast wil...

Lees bericht

Pizzaghetti : drankje van pizza en spaghetti?

Bizar – In Quebec (Canada) is het gecombineerd eten van spaghetti en pizza van een bord een populaire menu-hit. Diezelfde combinatie is er nu ook als drankje verkrijgbaar. Gewoon in de blender en drinken maar, zou je zeggen. De Canadese winkelketen Couche-Tard heeft het aangedurfd het drankje op de markt te brengen; een soort ijsdrankje. Op de sociale media verschenen gelijk berichten dat het zou gaan om een mix van bepaalde...

Lees bericht

Bijzondere thee in opmars

Assortiment - Bijzondere thee is in opmars. Darjeeling, Lapsang of Oolong, eventueel verwerkt tot extravangante melanges als theemix 'c'est une belle histoire', met verse vijgen, bergamot en limoen, lotus en pitanga (Surinaamse kers). Een zakje mag nog wel, maar dan handgevuld. Niet met gruis, zoals bij Pickwick, maar echte gebroken blaadjes. “De ontwikkeling gaat snel en ik ben er blij om”, zegt Marion van den Blik, eigenaresse van Betjeman & Barton,...

Lees bericht

Jeroen van Velzen bij Fri-Jado benoemd tot commercieel directeur

Benoeming – Jeroen van Velzen wordt verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van Fri-Jado Business units Frimex Retail Services en Fri-Jado Installatiegroep. Van Velzen beschikt over ruime commerciële en managementervaring. Eerder in zijn loopbaan heeft hij functies vervuld bij onder andere Lemnis Lighting en Philips Lighting. Bron: Fri-Jado

Lees bericht

ING: Online boodschappen breekt door

Marktanalyse - De markt voor online boodschappen breekt langzamerhand door nu het aantal aanbieders stijgt, de regionale dekking groter is en de mogelijkheden voor klanten toenemen. Dat stelt het ING Economisch Bureau in een analyse. Het bureau verwacht dat de potentie voor supermarkten bij het online boodschappen op termijn 15 tot 20% van de totale omzet is. In 2013 was de totale omzet van supermarkten 33 miljard euro. De totale omzet binnen food wordt...

Lees bericht

GfK: Vertrouwen consument neemt toe

Onderzoek - Het consumentenvertrouwen, zoals dat door marktonderzoekbureau GfK wordt gemeten, is nu drie maanden op rij stabiel. Het consumentenvertrouwen is een van de belangrijkste redenen voor het achterblijven van de consumentenbestedingen. In april kwam de index uit op -44, vorige maand op -43 en deze maand weer op -44. Ondanks het vrijwel gelijk gebleven consumentenvertrouwen, is er een positieve trend te zien, aldus GfK. Consumenten hebben – in vergelijking met...

Lees bericht

Dumpactie Grolsch onder vuur

Horeca – Bier voor dumpprijzen; KHN is al jaren tegen. De actie van bierbrouwer Grolsch, waarbij miljoenen bonnen voor een gratis tweede biertje in de kroeg worden verspreid valt dan ook verkeerd bij de belangenvereniging. “Dit is simpelweg een platte vorm van makkelijk geld verdienen van Grolsch”, zegt Lodewijk van der Grinten, directeur van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN). “Samen met de overheid werken we keihard aan het terugdringen van alcoholgebruik...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid