Nederlanders eten minder vis
Consumenten - Nederlanders hebben in het begin van dit jaar minder vis gegeten dan vorig jaar rond deze tijd. Dat heeft het Nederlands Visbureau bekend gemaakt aan de hand van cijfers van marktonderzoeksbureau GfK. In 2011 werd in de eerste twee kwartalen 27,9 miljoen kilo vis gegeten, in 2012 was dat 26,9 miljoen kilo. Gemiddeld eet een Nederlander 3,4 kilo vis, wat ongeveer 2 ons minder is dan vorig jaar. Volgens het marktonderzoek koos de consument...
Lees berichtOmzetdaling en winststijging hotelketen Marriott
Hotels - Hotelketen Marriott International zag de omzet in het derde kwartaal dalen met ruim 140 miljoen dollar. Wel boekte men in het derde kwartaal een hoger kwartaalwinst door betere resultaten in het groep- en zakensegment en door lagere kosten. De winst in het derde kwartaal bedroeg 143 miljoen dollar in vergelijking met 179 miljoen dollar vorig jaar. De omzet van Marriott daalde in het derde kwartaal van 2,87 miljard naar 2,73 miljard dollar. Voor...
Lees berichtNominaties Fastservice Kanjer 2012 bekend
Nominaties - De nominaties voor de verkiezingen Fastservice Kanjer 2012 en Beste Praktijkbegeleider Fastservice 2012 zijn bekend. Deze verkiezing is een initiatief van de Stichting Vrienden Fastservice. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de diploma-uitreiking van SVO Fastserviceopleidingen op maandag 22 oktober in Bunnik. Fastservice Kanjer De Fastservice Kanjer is een voorbeeld voor alle medewerkers in de fastservice en voor alle deelnemers aan de fastserviceopleidingen. De genomineerden in de categorie mbo-opleiding Medewerker Fastservice (niveau 2...
Lees berichtKruidvat en Perfetti van Melle Impuls-winnaars out-of-home
Zoetwaren - Kruidvat, Hoogvliet, Perfetti van Melle, Mars en De Banketgroep zijn de grote winnaars van de Impuls Awards 2012 Studiecentrum Snacks en Zoetwaren Benelux (SSZ). Dit is vandaag tijdens het SSZ Najaarsevent De Kracht van Impuls bekendgemaakt. Beste impulsorganisaties out-of-home Fabrikanten beoordeelden Kruidvat als beste impulsorganisatie in het OOH-kanaal. Kruidvat scoorde zeer positief op het gebied van effectieve promoties, snelheid opname nieuwe producten en communicatie richting de klant. Groothandels- en...
Lees berichtResultaten onderzoek SSZ Najaarscongres gepresenteerd: supermarktbranche loopt 100 miljoen extra omzet mis
Onderzoek - Het aanbod van snacks en zoetwaren in de supermarkten heeft nog te vaak een sterk gedreven logistiek karakter, terwijl aan het impulsmatige karakter van deze categorie voorbij wordt gegaan. Hiermee loopt de branche naar schatting 100 miljoen euro per jaar mis. Dit blijkt uit onderzoek dat deze zomer in opdracht van SSZ Benelux is verricht. De resultaten zijn vandaag tijdens het SSZ Najaarscongres ‘De Kracht van Impuls’ gepresenteerd. Het...
Lees berichtMondelez, wordt nieuwe bedrijf na opsplitsing Kraft Foods
Industrie – Na de opsplitsing van Kraft Foods zullen tientallen snackmerken - waaronder Milka, Liga Oreo, Philadelphia-smeerkaas en LU TUC - niet meer afkomstig zijn van Kraft Foods, maar van het nieuwe bedrijf Mondelez. De aangekondigde opsplitsing van Kraft Foods in een Noord-Amerikaans supermarktleverancier en een wereldwijd opererend snackmerk, was al eerder door de aandeelhouders goedgekeurd. De opsplitsing werd noodzakelijk nadat Kraft Foods vorig jaar de Britse voedingsproducent Cadbury overnam. De...
Lees berichtFood Valley kiest eigen streekkroket
Streekproducten - Bezoekers van de eetmanifestatie Ede Smakelijk kiezen komende zaterdag een eigen streekkroket voor het gebied rond Ede-Wageningen, dat ook wel bekend staat als de Food Valley. De bezoekers hebben de keuze uit twee kroketten. Fabrikant Zeldenrijk Snacks in Utrecht zal 6.000 van deze kroketten in een kleine variant komende donderdag vers produceren. Bedoeling is dat de winnende kroket vervolgens vast in productie wordt genomen en verkocht wordt via afzetpunten...
Lees berichtMaoz maakt naam in New York
Foodconcept - Het Nederlandse vegetarische concept Maoz maakt naam in New York. De gezaghebbende internetkrant Huffington Post noemt Maoz in een lijstje met succesvolle niet-Amerikaanse foodformules die in New York actief zijn. Maoz startte twintig jaar geleden in Amsterdam. Het concept dat falafel als kernproduct heeft, is het geesteskind van de Nederlandse ondernemer Dov Mélo. Maoz heeft in de VS inmiddels 12 vestigingen, waarvan zich 7 in New York bevinden. In...
Lees berichtPuur, een nieuwe retailorganisatie in petrolmarkt
Petrol - PUUR Retail Services is een nieuwe retailorganisatie voor de benzinebranche. Het nieuws dat PUUR er aan zat te komen was al bekend, alleen stond niet vast op welk moment de groep naar buiten zou komen. Ex-pompshopondernemer Sander Vink gaat PUUR leiden. Volgens Vink is er al tijden behoefte aan een organisatie die ondernemers kan ontzorgen en waarbij het realiseren van rendementsverbetering een voorwaarde is. Volgens Vink is PUUR...
Lees berichtWinnaars SSZ-impuls Award 2012 worden woensdag bekend gemaakt
Zoetwaren - Woensdagmiddag 3 oktober aaanstaande worden tijdens het SSZ Najaarsevent “Impuls4Impuls” bij Nyenrode Universiteit de winnaars bekendgemaakt van de SSZ Impuls Awards 2012. De winnaars worden gekozen binnen de categorieën Food Retail (supermarkten en fabrikanten) en Out-Of-Home (groothandel/Non-Supermarket Retail en fabrikanten). Nieuw is de prijs voor de beste privat label leverancier. Op basis van vaste criteria heeft Nielsen de nominaties in food berekend. Voor de beste handelskanalen in...
Lees bericht