Groei maaltijdboxbedrijf Boerschappen dit jaar 49%
Maaltijdenbox – Boerschappen is dit jaar met 49% gegroeid. Hiermee groeit de maaltijdbox-leverancier sneller dan de markt maaltijdboxen, die juist een dalende trend laat zien. In september leverde Boerschappen meer dan 300.000 duurzame maaltijden uit aan haar particuliere en zakelijke klanten door heel Nederland.
Na een moeilijk 2023, waarin Boerschappen te maken kreeg met een dip na de grote groei tijdens de Corona-periode, ziet Boerschappen juist in 2024 de markt weer sterk aantrekken. Stijn Markusse, medeoprichter van Boerschappen over de groei: “Wij geloven dat we niet alleen bezig zijn met het leveren van maaltijdboxen, maar ook met het creëren van een beweging die bijdraagt aan een eerlijke én gezonde voedselketen”t.
Boerschappen werkt samen met een netwerk van boeren en producenten sinds 2014. Het bedrijf haalt zijn ingrediënten rechtstreeks van 154 boeren en makers. “Dankzij onze langdurige samenwerkingen met deze boeren kunnen we niet alleen de kwaliteit van onze producten waarborgen, maar ook bijdragen aan een eerlijke, duurzame voedselketen”, aldus Markusse.
Het afgelopen jaar heeft Boerschappen grote stappen gezet om haar diensten verder te professionaliseren en haar impact te vergroten. Boerschappen is actief in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt, waarbij dagelijks duizenden particuliere klanten en diverse zakelijke partners, waaronder justitiële inrichtingen en zorginstellingen, van verse maaltijden worden voorzien.
Bron: Boerschappen/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
De Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtHelloFresh groeit met bezorging kant-en-klaarmaaltijden
Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro. Een groei van 3,8% en meteen ook een record. De groei werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoopstijging in kant-en-klaarmaaltijden.
Lees berichtMaaltijdboxen vooral populair onder twintigers
Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox
Lees berichtRegionaal platform wil nu landelijk voedselverspilling tegengaan
Voedselverspilling – Het regionale platform Breda Maakt Mij Blij wil stappen zetten om landelijk verder te gaan als No Waste Army in strijd tegen voedselverspilling. Initiatiefnemer Thibaud van der Steen zoekt daarvoor minimaal 10.000 leden.
Lees berichtInzet platform ToekomstProef is meer gezonde zorgmaaltijden
Zorgplatform - Zorginstellingen, leveranciers en patiëntenorganisaties kunnen vanaf donderdag terecht op het platform ToekomstProef. Op dit online platform is alle informatie te vinden over duurzamere en gezondere voeding binnen de zorg. Het platform biedt concrete handvatten om te verder te verduurzamen en stelt zorgpartijen ook in staat te meten hoe ze scoren op het gebied van gezondheid en duurzaamheid...
Lees berichtMaaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen
Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.
Lees bericht