IJsfeestje voor de ouderen in wooncentra


Hertog ijs organiseert samen met het Ouderenfonds een ijsfeestje bij twaalf wooncentra

Actie – Het Nationaal Ouderenfonds wil mensen in de Week tegen Eenzaamheid stimuleren om een klein gebaar te maken, zodat ouderen zich gezien en gehoord voelen. Daarom organiseert het Nationaal Ouderenfonds samen met het ijsmerk Hertog ijsfeestjes in wooncentra.

Uit het Nationaal Ouderenonderzoek van het Ouderenfonds in samenwerking met Bureauvijftig komt naar voren dat een derde van de ondervraagde 55-plussers graag meer contact wil met anderen. Bij 85-plussers is dit zelfs meer dan de helft (56%). Van de 3,53 miljoen senioren boven de 65 jaar voelt maar liefst 49% zich eenzaam (CBS, Movisie). Uit het Nationaal Ouderenonderzoek blijken een verminderde mobiliteit en gezondheidsproblemen drempels voor (meer) sociaal contact. Ook vinden senioren het soms spannend om contacten aan te gaan, of weten ze niet hoe ze dit kunnen aanpakken.

Kleinkinderen

Uit het Nationaal Ouderenonderzoek blijkt dat bijna 50% van de puberende kleinkinderen hun opa of oma minder dan eens per maand ziet. Gemiddeld wil 27% van de 55-plussers graag meer contact met hun kleinkinderen. Bij 85-plussers is dit zelfs 49%. De meest genoemde drempels zijn dat kleinkinderen te ver weg wonen of te weinig tijd hebben.

Klein gebaar

Elk gebaar, hoe klein ook, telt in de aanpak tegen eenzaamheid. Om zelf ook een klein gebaar te maken en ouderen tijdens de Week tegen Eenzaamheid te ondersteunen, organiseert Hertog daarom in samenwerking met het Ouderenfonds een Hertog ijsfeestje bij twaalf woonzorgcentra in het hele land. Kirsten Vermeer, Brand Manager Hertog: “Wij nodigen ouderen en hun familie en vrienden uit in diverse woonzorgcentra om gezellig samen te komen, een ijsje te eten en te genieten van livemuziek”.

Bron: Hertog/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid