Jochem Schut nieuwe Head of Hospitality Jaarbeurs


Jaarbeurs heeft de ambitie om samen met Jochem Schut in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie van Europa te worden

Benoeming – Jochem Schut is gestart als Head of Hospitality bij Koninklijke Jaarbeurs. Hij volgt Bas Rietvelt op die zijn carrière op Bonaire voortzet. Schut was eerder General Manager van NinetyNine Hotel Amsterdam Airport en Director of Operations bij de Centro Hotel Group.

In deze laatste functie was hij verantwoordelijk voor vier hotels in Nederland en Duitsland. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Jaarlijks weten 2,3 miljoen mensen hun weg naar Jaarbeurs te vinden. Om inspiratie op te doen op een beurs, te dansen op een bedrijfsfeest, te sporten of vakgenoten te ontmoeten op een congres”.

Twintig jaar

Jochem Schut heeft ruim twintig jaar hospitality ervaring. Na zijn studie aan de Internationale Hotelschool in Den Haag begon hij zijn loopbaan bij ketens als NH, Eden Hotelgroup en Radisson Blu Hotels voor hotels in Nederland, Engeland, Rusland en Georgië. Uiteindelijk werd Schut als General Manager aangesteld voor het 4* Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa, België. In 2016 maakte Schut de overstap naar Edelweiss Gastro Ltd, waar hij als Hotel Operations Manager verantwoordelijk was voor hotelprocessen op tien riviercruiseschepen op de Europese rivieren. In 2020 werd hij General Manager bij Centro Hotel Group om het NinetyNine Hotel Amsterdam Airport te openen. De laatste twee jaar stuurde hij de Duitse NinetyNine hotels aan.

Duurzaamheid

Jaarbeurs heeft de ambitie om in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie van Europa te zijn. Het bedrijf verzorgt zelf het volledige horeca-assortiment in al haar restaurants en op locatie.

Bron: Jaarbeurs/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Meterslange ‘kassabon’ als stunt tegen de btw-verhoging

Actie –  Een breed bondgenootschap van organisaties uit de cultuur, sport, evenementen, media, boeken en logies heeft tijdens Prinsjesdag actie gevoerd tegen de btw-verhoging op aantal diensten en producten. Op een tweetal locaties werd als stunt een meterslange ‘kassabon’ uitgerold, zodat mensen zich bewust worden wat de financiële gevolgen van de btw-verhoging zijn.

Lees bericht


WestCord Fashion Hotel biedt ruimte aan kledingmerk

Hotel - Het kledingmerk  P.A.P Collective vestigt zich in het Amsterdamse Hotel WestCord Fashion. Tijdens de Amsterdam Fashion Week transformeerde het P.A.P Collectief de openbare ruimtes van het hotel. De samenwerking biedt hotelgasten nu ook na de modebeurs de kans om de kleding en creativiteit van mode van dichtbij te ervaren.

Lees bericht


Hotellerie roept kabinet op btw-plan te laten varen

Politiek - In Hotel Babylon kwamen begin deze week onderzoekers, hoteliers, politiek en stakeholders bijeen om te praten over het plan van het kabinet om de btw op logies te verhogen. Volgens diverse analisten gaat het plan (veel) minder opleveren dan gedacht, maar zal het plan vooral ook veel negatieve effecten meebrengen.

Lees bericht


The Diamond brengt Heineken Hoek als Grand café terug

Hotel - In augustus opent het boetiekhotel The Diamond zijn deuren aan het Leidseplein in Amsterdam. Dit hotel, ontworpen door architect Roberto Meijer, brengt tevens de Heineken Hoek als Grand café terug. The Diamond zal gefaseerd openen, waarbij na augustus meer nieuwe concepten in het hotel worden geïntroduceerd.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid