Publiciteitscampagne Het Vinkje van start

Campagne - Het Vinkje, de opvolger van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn, staat komende maanden volop in de belangstelling. Een uitgebreide  introductiecampagne gaat vandaag van start. Het Vinkje is een samensmelting van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn. Een onafhankelijke wetenschappelijke commissie draagt zorg voor de criteria waaraan producten met het Vinkje moeten voldoen. Het groene Vinkje staat op...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Zalm in de ban bij consument

Besmetting - Het aantal huishoudens dat gerookte zalm koopt is de afgelopen weken fors afgenomen. In de afgelopen drie weken haakte tweederde van de kopers af, dat zijn 200.000 huishoudens. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. Niet-gerookte zalm was juist populair. Een deel van de consumenten lijkt gerookte zalm dus voor andere zalmproducten in te ruilen. Cijfers hoe dat bij bijvoorbeeld de cateringbedrijven zit zijn nog niet bekend. De daling...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Failliete Diner Mobiel naar Beijk

Catering - Beijk Catering neemt het failliete Diner Mobile uit Assen over. Beijk is bekend van de Yankee Doodle-restaurants in Assen, Drachten en Groningen. Diner Mobile organiseerde feesten zoals het TT Festival en het Bevrijdingsfestival, maar verdiende met deze activiteiten niet  genoeg geld om het bedrijf overeind te houden. Of en hoeveel medewerkers door Beijk worden overgenomen is niet bekend. Bron: Misset Horeca

Lees bericht

{if '3' == '3'}

DE Blenders 1753 niet tevreden met omzetdaling out of home

Industrie - DE Blenders 1753 heeft het afgelopen kwartaal minder koffie en thee verkocht, vooral binnen de horeca en bedrijven is de verkoop gedaald. DE is tevreden over de omzet in totaal West-Europa, maar niet met het onderdeel out of home. De omzet daalde daar met 1,3 procent. Volgens Michiel Herkemij komt dit doordat klanten steeds vaker kiezen voor goedkopere oploskoffiemachines. De omzetstijging in West-Europa is vooral te danken aan een doorgevoerde Â...

Lees bericht

Raad voor Veiligheid onderzoekt salmonella-besmetting in zalm

Besmetting - De Onderzoeksraad voor Veiligheid stelt een onderzoek in naar de salmonella-uitbraak die is veroorzaakt door zalm. Dat heeft de raad bekendgemaakt. De omvang en het verloop van de besmetting zijn aanleiding voor het onderzoek. Ook wordt nagegaan hoe het betrokken visverwerkingsbedrijf, Foppen, als onderdeel van de keten van voedselproductie met het risico van salmonellabesmetting is omgegaan. Door de zalmbesmetting werden bijna 1000 Nederlanders ziek. Drie mensen zijn er vermoedelijk...

Lees bericht

Starbucks wil met drive-in koffiemerk boost geven in Duitsland

Koffie - Starbucks wil in Duitsland de slappe verkoop een boost geven met een drive-in koffiezaak en enkele nieuwe vestigingen op treinstations. Dat meldde de topvrouw Michelle Gass van het Amerikaanse koffiemerk Starbucks en verantwoordelijk voor Europa en Noord-Afrika afgelopen zaterdag in de krant Welt am Sonntag. Starbucks lijdt momenteel verlies in Duitsland en de opening van nieuwe vestigingen verloopt stroef. Het tij moet worden gekeerd door nieuwe vestigingen op...

Lees bericht

Albron en Breed gastheer bij duurzaamheidsontbijt

Catering – Morgen zijn Breed en Albron gastheren in een serie duurzame ontbijten voor ondernemers. De ontbijttafel bij Breed staat klaar voor ondernemers die verder willen met duurzame innovatie. Het menu bestaat naast een duurzaam ontbijt uit een inspirerende lezing en presentaties over het thema voeding en arbeidsparticipatie. De serie duurzame ontbijten bestaat uit 8 ontbijten bij bedrijven, overheden en kennisinstellingen. Zij belichten vanuit verschillende invalshoeken actuele thema’s die in het...

Lees bericht

Mars lanceert app en maakt status duurzaamheid openbaar

Industrie - Mars heeft een Facebook-app gelanceerd om het duurzaamheidsbeleid van de fabrikant te delen met het grote publiek. Mars is met de app, volgens ingewijden, het eerste internationale bedrijf dat een rapport over maatschappelijk verantwoord ondernemen op Facebook openbaar maakt. Mars toont zich met deze ontwikkelingen een voorloper in de markt. Vorige week liet Hershey’s, één van de bekendste chocoladeproducenten van de Verenigde Staten,  weten dat 100 procent van...

Lees bericht

SAB Catering start schoolconcept Graduate

Schoolcatering - SAB Catering is van start gegaan met het cateringconcept Graduate voor scholen. De cateraar maakt daar in de eigen digitale uitgave SAB Nieuws melding van. SAB Catering is met het concept gestart vanuit het beginsel ‘als je goed eet, presteer je beter' en wil de studenten aantrekkelijke en gezonde maaltijden en snacks aanbieden. Graduate gaat verder dan alleen schoolkantines exploiteren, aldus de toelichting. ‘We investeren in eigentijdse vormgeving...

Lees bericht

Wereldprimeur: Hans Steenbergen eet eerste stukje merenque uit 3D-foodprinter

Wereldprimeur – Horecaspecialist Hans Steenbergen heeft vandaag op de Food Inspiration Days in Eindhoven het eerste stuk merenque gegeten uit de 3D-foodprinter. De foodprinter is in de uitgave van FoodClicks no. 3 uitvoerig belicht, alleen was er tot op heden nog niemand die een stukje merenque uit de printer had geproefd. Steenbergen viel de beurt dit als eerste te doen. De komende jaren zullen de driedimentionale foodprinters een grote ontwikkeling doormaken. Foodprinters...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid