Gastvrij Nederland: ‘Houd recreatie-btw op 6 procent’

Leisure – Branchevereniging Gastvrij Nederland pleit in een brief aan de formateurs van het nieuwe kabinet om de btw op zes procent te houden. Een btw-verhoging gaat ten koste van werkgelegenheid in de sector en is schadelijk voor de Nederlandse economie. De branchevereniging vreest dat de sector bij een verhoging 'onevenredig hard' wordt getroffen. Vooral de stapeling van gemeentelijke lasten, accijnzen, BTW, energie- en waterheffingen, in combinatie met de afname van...

Lees bericht

HMSHost en Schiphol verlengen samenwerking tot 2027

Luchthaven - HMSHost en Schiphol hebben hun samenwerking tot 2027 verlengd. HMSHost beheert 76 horecazaken op Schiphol. De samenwerking is gisteren contractueel vastgelegd. HMSHost is de grootste uitbater van horeca op de luchthaven, vooral achter de douane, en biedt daarmee werk aan ruim 1400 mensen. ,,Wij zijn onderdeel van Autogrill en zelfs voor dat concern is dit een belangrijk en omvangrijk contract’’, aldus directeur Jan Willem Hilbron, in een reactie in het Haarlems...

Lees bericht

“Yoghurt Barn wil snel 10 vestigingen”

Yoghurtconcept - Het nieuwe Utrechtse concept Yoghurt Barn wil snel naar 10 vestigingen. Enkele weken geleden opende in de Domstad de eerste outlet van de nieuwe formule. Yoghurt Barn verkoopt 100 procent biologische yoghurtproducten met verschillende toppings. De yoghurts worden rechtstreeks van een boer in de Weerribben betrokken. Yoghurt Barn richt zich op alle eetmomenten van de dag en verkoopt dus ook ontbijten. Verder is de winkel van 120 vierkante meter duurzaam van...

Lees bericht


Ahold in VS: boodschappen via het web

Gemakswinkels - Ahold gaat in de VS op grote schaal experimenteren met speciale afhaalbalies bij supermarkten. Bij deze balies kunnen consumenten hun boodschappen afhalen die ze eerst via internetsupermarkt Peapod.com, een dochter van Ahold, kunnen bestellen. Ahold rolt het bestel- en afhaalconcept eerst uit in Chicago en New England. Ahold opende inmiddels ook enkele speciale Peapod Pickup winkels. Dit zijn supermarkten die helemaal fungeren als afhaaladres en waar de...

Lees bericht

Kerstpakket blijft ondanks bezuinigingen

Kerstpakket -  Ondanks de bezuinigingen bij bedrijven, blijft het kerstpakket. De pakketten zijn misschien iets goedkoper, maar ze zijn er wel. Traditioneel worden er in Nederland circa 4,7 miljoen kerstpakketten weggegeven. Groothandels Sligro en Makro nemen beide een substantieel in van het totaal volume voor hun rekening. Makro alleen al levert jaarlijks circa 1,4 miljoen kerstpakketten af. Het kerstpakket is een heikel punt binnen veel organisaties. Zelfs bij ondernemingen die in slecht...

Lees bericht

“Eerste Week van de Frites in voorjaar van 2014”

Fritescampagne - Nederland krijgt een breed gedragen campagne Week van de Frites. De campagne moet in het voorjaar van 2014 voor het eerst worden gehouden. De Week van de Frites is het resultaat van overleg dat afgelopen week plaatshad tussen de Vereniging Professionele Frituurders ProFri en de grote fritesfabrikanten. Bedoeling is dat in de actieweek frites in het zonnetje wordt gezet. Verschillende partijen deden de afgelopen decennia al pogingen een dergelijke...

Lees bericht

Actie voor streetfood in Amsterdam

Foodtrucks - The Food Line-Up houdt morgen een actie voor meer ruimte voor streetfood in Amsterdam. Foodtrucks zullen morgen (Wereldvoedseldag) op de Dam in de hoofdstad gratis lunches uitdelen. Food Line-Up vraagt op deze wijze om verruiming van de verkoopmogelijkheden in Amsterdam. "In grote wereldsteden is streetfood al jaren ongekend populair. En al is de foodtruck ook in Nederland gearriveerd, in het Amsterdamse straatbeeld is hij - op de eeuwige...

Lees bericht

Kwalitaria gaat de consument opzoeken

Cafetaria – Kwalitaria, een van de cafetaria-formules van ffc, gaat vanaf september veel actiever de klanten benaderen met huis-aan-huis verspreide coupons en flinke prijskortingen. Het actieprogramma is een aanzet naar een nog gerichte consumentenbenadering die vanaf januari gaat lopen. De nieuwe marketingactie, die vanaf volgend jaar wordt ingezet, heeft als credo: stop met vissen en ga jagen. Kwalitaria ondernemers zoeken hun consumenten op met proeverijen, seizoensproducten en vernieuwde huis-aan-huis folders. Recent...

Lees bericht

Nieuw boek: Mijn naam is Paul Bringmann en ik sta voor lekker eten

Vakliteratuur - Op 27 oktober verschijnt een nieuwe editie in de businessreeks over klantgerichte ondernemers: ‘Mijn naam is Paul Bringmann en ik sta voor lekker eten’. Het boek geeft een uniek inzicht in het succes van de formule La Place, die in oktober 25 jaar bestaat. Geestelijk vader Paul Bringmann deelt in het boek voor het eerst zijn 8 leefregels die hij toepast als directeur van de horecaketen van V&D. Het boek...

Lees bericht

Meer sporters nuchter in de auto

Sportkantines -  Meer sporters en supporters stappen na een bezoek aan de kantine nuchter in de auto. Hun aantal is toegenomen van 74,4 procent in 2011 naar 80,9 procent in de eerste helft van dit jaar. Dit schrijft De Telegraaf vandaag naar aanleiding van de evaluatie van de Bob-campagne, die door het ministerie van Infrastructuur en Milieu en sportkoepel NOCNSF speciaal was ingezet op sportkantines. Bestuurders met passagiers stappen minder vaak met een...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid