FrieslandCampina en @FoodClicks stellen met smaakpanel beste combi-deals samen

Combi-deals - De beste combi-deals; de cateringlocaties van Prorest, de Brooodzaak (NS Stations) en Bakker Bart presenteren ze binnenkort in de hoop klanten te verrassen en de verkopen verder te stimuleren. “De uitdaging voor Prorest is om de gasten meer te verleiden.” FrieslandCampina en @FoodClicks hebben door een smaakpanel de beste combi-deals laten samenstellen. Er is nog voldoende winst te halen. Winst die wordt gerealiseerd met samenwerken. Dat begrijpt FrieslandCampina....

Lees bericht

Tabaksfabrikanten gaan illegale handel tabak en alcohol aanpakken

Illegale handel - De vier grootste tabaksfabrikanten slaan de handen ineen om de illegale handel in tabak en alcohol aan te pakken. British American Tobacco, Imperial Tobacco, Japan Tobacco International en Philip Morris hebben daar toe het samenwerkingsverband Digital Coding & Tracking Association (DCTA) opgericht. Dit is vandaag bekend gemaakt. DCTA zegt gebruik te gaan maken van de kennis in de sector op het gebied van het beveiligen van internationale aanvoerketens...

Lees bericht

EZ: Meer voedsel verspild tussen 2009 en 2011

Voedselverspilling - In 2011 is er in Nederland tussen de 6 en 60 kilo voedsel per hoofd van de bevolking meer verspild dan in 2009. De consument is van alle schakels in het voedselproces de grootste verspiller, gevolgd door de faciliterende dienstverlening. Het meeste voedsel dat over is, verdwijnt naar de verbrandingsinstallatie. Daarnaast wordt veel verspild voedsel gebruikt voor veevoer en gecomposteerd. Dat schrijft staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken in een brief aan de...

Lees bericht


Merkwaarde Heineken flink gegroeid

Merken – De waarde van het merk Heineken is het afgelopen jaar flink gegroeid. De waarde van de Nederlandse bierbrouwer steeg met maar liefst 36% tot ruim 8 miljard dollar. Heineken is daarmee het op twee na grootste biermerk wereldwijd na de Amerikaanse biermerken Bud Light en Budweiser. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Millward Brown. “Heineken heeft dit vooral te danken aan de groei die de biermarkt internationaal doormaakt”, zegt onderzoeker Rob...

Lees bericht

Stop op nieuwbouw winkelpanden

Vastgoed – Er moet een stop komen op de bouw van nieuwe winkelpanden. Detailhandel Nederland vindt de provincies hierop moeten toezien. Ondanks een gemiddelde leegstand van 10 procent van Nederlandse winkelpanden, zijn er plannen om zo'n 9000 nieuwe winkelpanden bij te bouwen in Nederland. Gemeenten zouden zelf te weinig rekening houden met de gevolgen van bijbouwen, dus moeten de provincies de regie gaan voeren, stelt Detailhandel Nederland. Om invloed uit te kunnen oefenen...

Lees bericht

SVH gooit de handdoek in de ring

Opleidingen - SVH stopt. De organisatie achter onder meer de titel SVH Meesterkoks houdt in 2014 op te bestaan doordat de subsidie komt te vervallen. Dat stelt Ben Francooy, voorzitter van de Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH). Het opleidings- en promotiecentrum van de horeca is voor zijn begroting sterk afhankelijk van een subsidie via de productschappen, maar die worden door het kabinet per 1 januari 2014 afgeschaft. Francooy had lang de hoop dat Koninklijke...

Lees bericht

Steeds meer foodpartijen steunen Wereldland Nederland

Actie – Het initiatief Wereldland Nederland wordt door steeds meer bedrijven uit de levensmiddelensector gesteund. Naast partijen als Albert Heijn, Coca Cola hebben ook de bedrijven Albron en recent groothandel Makro zich aangesloten. De actie is een initiatief van een aantal mensen en bedrijven die inwoners van Nederland weer wat positiever over zichzelf wil laten denken. De groep heeft daarvoor de stichting Wereldland Nederland opgericht.  Ralf Wisbrun, managing partner JWT Amsterdam,...

Lees bericht

Deli XL garandeert een verbetering van het rendement tot 10 procent

Groothandel - Deli XL garandeert een rendementsverbetering tot 10 procent aan klanten. De groothandel heeft daarvoor en special persoonlijk actieprogramma dat ondernemer gericht helpt bij zijn dagelijkse werkzaamheden. Het actie programma is feitelijk een op maatgericht adviesprogramma, dat gebaseerd is op een analyse van de gegevens zoals bekend zijn bij de ondernemer. De verbetering in het rendement kan dan zitten op het terrein van inkoop, bereiding, menukaart en actieprogramma’s om...

Lees bericht

Fritessaus verkopen als mayo strafbaar?

Discussie - Het KRO-programma Keuringsdienst van Waarde besteedde in de tv- uitzending gisteravond aandacht aan de verkoop van het patatje met. In veel gevallen is het frietje met..  met fritessaus en niet met mayonaise. De vraag kwam daarom naar voren is de ondernemer die een frietje met fritessaus verkoopt als mayonaise strafbaar? Volgens Jos Bruin, warenwet expert, is de ondernemer die fritessaus verkoopt als mayo strafbaar, want er wordt een...

Lees bericht

24% van Nederlanders is van plan horeca te bezoeken met Pinksteren

Pinksterdrukte - Bijna een kwart van de Nederlanders is van plan te gaan uit eten of iets te drinken in de horeca tijdens Pinksteren 2013.  Dat is meer dan vorig jaar. In 2012 was 21% van de Nederlanders van plan uit eten/drinken te gaan. Naar leeftijd bekeken zie we voor Pinksteren 2013 relatief meer plannen in de middengroep (25-35jaar) waar 28% horeca denkt te gaan bezoeken. Naar regio zijn er in Noord Nederland...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid