Winkeliers investeren onvoldoende in klantrelatie

Ondernemerschap - Winkeliers moeten meer investeren in de klantrelatie. Omdat dit nu niet of nauwelijks gebeurt loopt men handel mis. Dat stelt ABN Amro in het detailhandelrapport ‘Ken uw klant’, dat deze week is verschenen. Een vriendelijke groet wanneer de klant de winkel binnenstapt is er in een kwart van de gevallen niet bij. En 20 procent van alle klachten wordt niet goed afgehandeld. Bovendien zijn producten vaak niet op voorraad....

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Foodbedrijven maken zich zorgen over Nederlands innovatiebeleid

Industrie - Dertien grote bedrijven, waaronder Unilever en FrieslandCampina, maken zich grote zorgen over het Nederlandse innovatiebeleid. Ze waarschuwen het ministerie van Economische Zaken (EZ) voor het verlies van toegepast onderzoek in hun sectoren. Dit meldt het FD. Deze krant heeft de brandbrief, die is verstuurd naar het ministerie van EZ, in handen die onder meer is ondertekend door Unilever en FrieslandCampina. De bedrijven stellen dat zij te weinig financi...

Lees bericht

Platform wil ondernemerschap in zorg stimuleren

Platform – Onlangs  vond het eerste event van het platform Ontmoeting en Inspiratie plaats in het Groene Paviljoen in Baarn. Een initiatief van tien foodservice leveranciers om de GGZ te ondersteunen bij het invullen van ambities binnen het spanningsveld tussen ondernemerschap en een mensgerichte organisatie. Tientallen zorginstellingen werden ontvangen in de bijzondere omgeving. Geen doorsnee event; de aanwezigen moesten zelf aan de slag. Onder leiding van dagvoorzitter Rob Janssen werden de...

Lees bericht


HorecaEvenTT in Assen geanimeerd

Vakbeurs - De zesde editie van de Noord-Nederlandse vakbeurs HorecaEvenTT kende een geanimeerd verloop. Vele duizenden horecaondernemers uit de noordelijke provincies vonden de weg naar de TT Hal op het TT-circuit in Assen. Eén van de meest opvallende aanwezigen was vetten- en sauzenfabrikant De Oliehoorn. Het bedrijf promootte intensief zijn concept Wimpiesaus, een zachtzoete speciaalsaus waarvoor een speciale stripfiguur is ontwikkeld. De standcrew was uitgedost als Wimpie, een getekend...

Lees bericht

KFC en Pizza Hut verwachten winstdaling door slechte publiciteit in China

Fastservice – Het moederbedrijf van onder andere Kentucky Fried Chicken (KFC) en Pizza Hut, Yum Brands, verwacht in 2013 een winstdaling. Het bedrijf heeft in China, waar meer dan de helft van de omzet wordt gemaakt, last van een voedselveiligheidszaak. Dit meldt het FD. Yum Brands rapporteerde een daling van 6 procent in de verkopen van zijn Chinese restaurants in het vierde kwartaal door slechte publiciteit rondom het aanbod van pluimvee. Ook in...

Lees bericht

Opnieuw tegenvaller tankstations

Petrol – Opnieuw een tegenvaller voor de tankstations. Bijna een op de drie Nederlanders laat de auto voor korte ritten staan om brandstof te besparen. Nog eens 44 procent is selectief met de keuze van een benzinepomp en tankt zo goedkoop mogelijk. Dat blijkt uit onderzoek van autoverzekeraar Allsecur onder ruim 4900 klanten. De tankstations maken zware tijden door. De omzet daalde het afgelopen jaar al met enkele procenten en ook voor 2013 ziet...

Lees bericht

De Efteling: van gast naar ambassadeur

Nationaal Foodservice Congres - Horeca als kers op de taart. Dat is wat de Efteling nastreeft, maar daarbij heeft ze nog een weg te gaan. “De gasttevredenheid is gestegen van een 7,4 naar een 7,7. Het moet minimaal een 8 worden.” Dit zei Coen Schelfhorst, adjunct directeur Horeca bij de Efteling, op het Foodservice Congres. De Efteling heeft de afgelopen jaren de horeca onder handen genomen. En dat was nodig. “Het imago van...

Lees bericht

Foodworld Noordkade in Veghel van Jumbo wordt geen pretpark

Supermarkt – Even had het er alle schijn van dat de nieuwe Jumbo vestiging in Veghel meer pretpark zou worden dan een supermarkt. Inmiddels is duidelijk dat het een locatie wordt waar voedselbeleving meer centraal komt te staan, maar dat het wel blijft bij een supermarkt. Formuledirecteur Colette Cloosterman- Van Eerd spreekt wel over Foodworld, maar bevestigt dat de invulling van de vestiging in Veghel grote gelijkenis gaat hebben met in...

Lees bericht

Yoghurt Barn en Seats2Meet werken samen

Samenwerking - Yoghurtsnackaanbieder Yoghurt Barn trakteerde de bezoekers van Seats2Meet Utrecht CS vanmorgen op biologische yoghurt. Sinds woensdagmorgen kunnen geïnteresseerden in een flexplek namelijk ook in de winkel op de Neude terecht. De winkel van Yoghurt Barn in het centrum van Utrecht is ingericht voor meetings en mensen die buitenshuis willen werken. Aan lange leestafels kunnen gasten werken, lezen of vergaderen, en per aankoop ontvangt men een uur...

Lees bericht

Horeca moet ‘losser’ opereren

Nationaal Foodservice Congres - Informeler, losser. De horeca moet af van de traditie en klanten in het restaurant ontvangen met een glimlach, een grap en een grol. “Casualisation is de trend.” Dit zei Arjan de Boer, Managing Partner Shoot my Food, vandaag op het Nationaal Foodservice Congres in Nijmegen. “De ober in het restaurant in Nederland vraagt standaard: heeft u gereserveerd? Waarom? Je schiet als gast meteen in de stress....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid