Coca-Cola ‘benoemt’ obesitas

Marketing - Coca-Cola heeft voor het eerst een reclamespot uitgezonden waarin het onderwerp obesitas wordt besproken. De spot is te zien op Amerikaanse nieuwszenders. De reclame werd maandag voor het eerst uitgezonden rond de best bekeken programma's van de zenders CNN, MSNBC en Fox News en moet ervoor zorgen dat Coca-Cola wordt gehoord in het debat rond frisdranken en obesitas. In de reclame vertelt de fabrikant over de introductie van...

Lees bericht

Voedingscentrum informeert over verantwoorde traktatie

Gezond en verantwoord - Een kindertraktatie is tegenwoordig een hele gebeurtenis. Ouders hebben vaak maar weinig tijd, maar willen hun kind toch iets leuks en verantwoords meegeven. Daarom brengt het Voedingscentrum het boek Feest! 46 traktaties voor school of thuis uit. Een boek vol met leuke en gezonde traktatie-ideeën. Een appel, een mandarijn of een doosje rozijnen; met de recepten van het Voedingscentrum maken ouders er in een handomdraai een...

Lees bericht

Vernieuwde Cookers opent vrijdag

Fastservice – Het vernieuwde Cookers opent vrijdag de deuren. De vestiging in Papendrecht heeft de primeur en is getransformeerd tot een fastservicezaak ‘meer van deze tijd’. Ffc bevestigt de opening van de nieuwe Cookers. “Cookers wordt nog toegankelijk en laagdrempeliger dan voorheen”, meldde directeur Antonio Stroes eerder al aan FoodClicks. Op assortimentsgebied zijn aanpassingen gedaan, maar ook qua signing zijn flinke stappen gezet. Dit geeft de fastservicezaak volgens Stroes een uitstraling...

Lees bericht


Hotels gaan zwaar jaar tegemoet

Hotels - Hoteliers in Amsterdam kunnen zich opmaken voor een zwaar jaar. De negatieve trend die vorig jaar werd ingezet op de hotelmarkt, houdt in 2013 aan. Dat schrijft accounts- en advieskantoor PwC in een dinsdag gepubliceerde onderzoek over de hotelmarkt in 19 grote Europese steden. Door de economische crisis dalen de gemiddelde inkomsten per beschikbare hotelkamer in de hoofdstad dit jaar met ruim 3 procent. Madrid (-5,8 procent) en Londen (-6,8 procent)...

Lees bericht

Bedrijfsrestaurant zonder personeel in opkomst

Bedrijfscatering – Absoluta Food & Facilities lanceert twee nieuwe cateringmodules: open!restaurant en open!koffie. Beide concepten spelen in op de toenemende vraag naar restauratieve voorzieningen zonder personeel. Op de vakbeurs Facilitair van 16 tot en met 18 januari in ’s-Hertogenbosch toont Absoluta voor het eerste de concepten. Open!restaurant presenteert een duurzaam assortiment. Daarbij zijn de operationele kosten minimaal en hoeft de opdrachtgever geen investeringen te doen in het concept. Open!koffie is...

Lees bericht

Prijs biertje kunstmatig hoog

Café – Het biertje is in driekwart van alle horecagelegenheden te duur. Ook is de keuze in de horeca beperkt, te beperkt omdat brouwerijen verbieden pils van de concurrent te tappen. Dat concludeert economisch onderzoeksinstituut SEO. Cafés zijn met handen en voeten gebonden aan afspraken met brouwerijen. Klanten zijn de dupe van het gebrek aan concurrentie tussen de biermakers. De vereniging PINT, die opkomt op voor de belangen van de...

Lees bericht

Popmuziek zet aan tot eten op Schiphol

Trends - Popmuziek stimuleert het eetgedrag op Schiphol, terwijl klassieke muziek juist aanzet tot het drinken van koffie. Pakkende teksten als zelfgebakken, uit oma’s keuken of handgemaaktverhogen bovendien de omzet met 27 procent. Dit blijkt uit onderzoek van het Haarlemse bureau Consumatics. “Mensen ervaren muziek op Schiphol vaak niet bewust, dus we weten ook niet waarom popmuziek in een café daar aanzet tot het bestellen van eten en klassieke muziek...

Lees bericht

Rauch nieuwe loot aan de stam Affetto

Distributie - Affetto Brands neemt voor Nederland de distributie, brandbuilding en marketing van Rauch voor zijn rekening. In Nederland is Rauch bekend van Cafemio ijskoffie en de Rauch vruchtensappen in 20cl glazen flessen. Affetto neemt de taken over van Bickery Food Group. Rauch is een Oostenrijks familie bedrijf sinds 1919 en verkrijgbaar in negentig landen. Veel mensen kennen het merk vanuit de wintersport en de Formule 1. Naast Cafemio ijskoffie en de...

Lees bericht

Consument alleen duurzaam als het uitkomt

Onderzoek – Duurzaamheid is in. Niet alleen onder bedrijven, maar ook consumenten vinden het belangrijk. Tenminste, als het hen uitkomt. Geld vormt vaak het grootste struikelblok. Dat blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek door ’1 Miljoen Druppels’, een initiatief om uiteindelijk een miljoen mensen bewuster te maken van hun eigen bijdrage aan een beter milieu. Zij ondervroegen 914 personen, maar liefst 93 procent daarvan vindt duurzaamheid belangrijk. Als het erop aankomt, zegt echter slechts 67 procent...

Lees bericht

Spa biedt gezond steuntje in de rug

Industrie – Nederlanders drinken te weinig. Ruim 85 procent weet dat het goed is 1,5 tot 2 liter water te drinken per dag; toch halen we dit in de praktijk vaak niet. Sterker nog: gemiddeld drinken we dagelijks slechts een halve liter water. Spa wil daar verandering in brengen. Zeker tijdens de werkdag is het belangrijk voldoende te drinken, aldus de fabrikant. “Onze hersenen bestaan voor ruim 80 procent uit water; een glas water helpt...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid