Miljoen ton CO2-reductie bij Unilever

Industrie - Unilever heeft sinds 2008 een miljoen ton CO2-reductie gerealiseerd, ondanks een forse omzetgroei. De reductie werd zowel bereikt in de productie als in een veel efficiëntere logistiek. De CO2-reductie bij het voedingsmiddelen concern staat gelijk aan de uitstoot van circa 250.000 auto's. De mijlpaal van een miljoen ton is bereikt terwijl de omzet met 26% groeide van €40,5 miljard in 2008 naar 51,3 miljard euro in 2012. Vermindering van de uitstoot van...

Lees bericht

BP introduceert M&S Simply Food op haar tankstations

Petrol - BP gaat samenwerken met de internationale retailer Marks & Spencer voor de verkoop van Marks & Spencer foodproducten op de Nederlandse BP tankstations. Het gaat om een exclusieve samenwerking voor de tankstationbranche. Vanaf september 2013 zal op een zestal BP tankstations in de regio Utrecht, Den Haag en Amsterdam M&S Simply Food gefaseerd worden geïntroduceerd. Als deze pilot een succes is, zal M&S Simply Food in een later...

Lees bericht

M&S kiest voor multichannel strategie

Gemakswinkels - Marks & Spencer (M&S), de Britse retailer, kiest in Nederland voor  een ‘clicks & bricks’ strategie die e-commerce en winkels combineert. Dit is in lijn met het business plan om zich te ontwikkelen tot een toonaangevende internationale multi-channel retailer. De stap volgt op de succesvolle terugkeer van M&S in Frankrijk in 2011 met een ‘clicks & bricks’ strategie. In Parijs worden dit jaar drie nieuwe winkels met het volledige M...

Lees bericht


Dr. Oetker wil in gesprek met ondernemers

Industrie - Wat voegt een A-merk toe voor een ondernemer? Dit willen Dr. Oetker en enkele andere fabrikanten weten. Zij roepen op tot een dialoog. Ondernemers in de verschillende werkgebieden, te weten catering, fastservice, petrol en leisure kunnen zitting nemen in het ondernemerspanel waarmee de fabrikanten in debat gaan. A-merken roepen emotie op bij gasten. Soms zelf loyaliteit. Een merk zorgt bij een gast voor vertrouwdheid. Het heeft bovendien een...

Lees bericht

Bod op Douwe Egberts van 7,5 miljard euro

Industrie - Investeerder JAB heeft 7,5 miljard euro over voor Douwe Egberts Master Blenders (DEMB). De banken Morgan Stanley, Rabobank, BofA/Merrill Lynch en Citigroup financieren allen een gelijk deel. De deal is vanochtend rondgekomen, nadat de hele nacht door is vergaderd. Dit heeft DEMB vanochtend bekend gemaakt. Gisteren leek het erop dat het bod pas bekend zou worden wanneer overeenstemming bereikt werd met het bestuur van DEMB onder leiding van...

Lees bericht

Ophef over promotiecampagne ‘van’ Coca-Cola

Marketing – Drankenconcern Coca-Cola sponsort in België een campagne om suiker te promoten. Saillant detail, de campagne is opgezet door de Vlaamse Beroepsvereniging van Voedingsdeskundigen en Diëtisten (VBVD). De Belgische Hoge Gezondheidsraad heeft ernstige bedenkingen bij de campagne en ook niet alle diëtisten staan erachter, zo meldden Vlaamse media. Voedingsdeskundige en oud-voorzitter van de VBVD Patrick Mullie noemt het ‘ronduit belachelijk om mensen te stimuleren nog meer suiker te...

Lees bericht

Minder controle op verkoop tabak aan jongeren

Wetgeving – De controle op de verkoop van sigaretten aan jongeren onder de 16 jaar laat sterk te wensen over. De Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) is te druk met de controle op de naleving van het rookverbod in de horeca. Dat blijkt uit onderzoek van twee longartsen, de initiatiefnemers van de website Tabaknee.nl. Vorig jaar zijn er 900 controles uitgevoerd onder 60.000 verkooppunten, in 2010 waren dat er nog ruim 8700. De oorzaak ligt in...

Lees bericht

Formules kiezen gedifferentieerd merkenbeleid

Merken – Als het gaat om assortimentsbeleid volgt de foodservicemarkt steeds vaker de retailmarkt met een gedifferentieerd aanbod. Er zijn steeds meer partijen die naast een premium merk ook huismerken en B- en C-merken voeren. “Wij geloven sterk in samenwerkingsverbanden met A-merkfabrikanten, maar dit betekent niet altijd dat het A-merk ook direct zichtbaar is voor de consument.” Aan het woord is Marketing Manager, Martijn Boone, van ffc. Ffc voert bijvoorbeeld in...

Lees bericht

Lunch en snacks de domeinen van het foodservicekanaal

Insights - Meer dan de helft (51%) van de shoppingtrips naar een supermarkt is occasion-based. Dat wil zeggen met als doel om bijvoorbeeld een lunch, snack of avondmaaltijd te kopen. Slechts een kwart (26%) van alle shoppingtrips naar een supermarkt heeft als doel de voorraadkast aan te vullen. Dit blijkt uit de FoodShopper Monitor van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN). Het lijkt een hoog percentage, echter door de concurrentie van de foodservice...

Lees bericht

Foodindustrie moet mindset veranderen’

Eetcultuur - “De foodindustrie moet haar mindset veranderen en de consument niet langer zien als koks, niet als shoppers, maar als eters.” Dit zeggen onderzoekbureaus Daymon Worldwide en The Hartman Group. Het Foodservice Instituut Nederland gaat er in de FoodShopper Monitor verder op in. De afgelopen jaren heeft zich er een ware cultuuromslag voorgedaan. De vroegere kookcultuur is volgens de schrijvers van de Foodshopper Monitor van het FSIN verworden tot...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid