Drukke eerste dag Gastvrij Rotterdam laat veel nieuws zien


De SaucePro van Remia is een innovatie die ondernemers helpt met toekomstige verpakkingsvraagstukken

Vakbeurzen – Gastvrij Rotterdam beleefde een drukke eerste dag in Ahoy. Vakwedstrijden en de ruim 500 exposanten hadden veel horecaondernemers naar de horecabeurs in Rotterdam gebracht. Opvallend was dat er ook veel jongeren rondliepen. Geen studenten, maar medewerkers van horecabedrijven. Voor veel exposanten gelijk een mogelijkheid om te investeren in een toekomstige klantengroep. Maar er is ook veel nieuws. Meest opvallende? De sauzendispenser SaucePro van Remia, een soort ‘Lattiz’ voor fastservicebedrijven.

Remia kende eigenlijk de introductie van twee nieuwe sausdispensers. De digitale dispenser Nes 3.0 was al eerder geïntroduceerd op de Horecava 2023, maar beleefde op Gastvrij Rotterdam een herintroductie door een hernieuwde, verbeterede versie met digitale toetsen en drukknoppen. Volledig nieuw en een oprechte topintroductie is de SaucePro. Een dispenser die voor elk type Remia-saus kan worden ingezet en de saus hygiënisch en juist geportioneerd afgeeft. Vooral dit laatste komt het rendement van het horecabedrijf ten goede. De dispenser is in te zetten voor locaties met bediening en zelfbediening, maar is door z’n gesloten systeem ook inzetbaar voor verschillende fastservicebedrijven, van cafetaria’s tot attractieparken. Bedrijven die de investering van de dispenser ook sneller willen terugverdienen omdat Remia de sauzen wil verkopen en de in eigen huis ontwikkelde dispenser vooral ziet als goede oplossing op - toekomstige - verpakkingsvragstukken om dat te verzorgen op een locatie.

Plantaardige ganzenlever

Maar er is veel meer nieuws op Gastvrij Rotterdam te ontdekken. Maandag presenteerde frisdrankfabrikant Soof de bag-in-the-box, een vijfliter box met zelftap. Soof siropen en frisdranken zijn gemaakt van 100% natuurlijk fruit, groenten & kruiden en daarmee bindt het bedrijf de strijd aan met andere frisdrankmerken. Koninklijke ERU liet in AHOY niet alleen een introductie zien voor kinderen met ERU Kids, een smeerkaas zonder toevoegingen, maar ook ERU Happy Cheezer, een kant-en-klare kaassaus op basis van cheddar kaas. En ook groente- en fruitbedrijf Van Gelder heeft een volgende stap gezet. Op de beurs presenteerde dit bedrijf uit Ridderkerk niet alleen plantaardige schnitzels en burgers, maar ook een plantaardige paté en een ganzenlever op basis van cashewnoten; smeuïg en smaakvol. De ontwikkeling van de ganzenlever komt voort uit de wens om een plantaardige vervanger te creeren voor de traditionele, maar controversiele foie gras. De producten worden in eigen huis geproduceerd.

GoodLife Foods

En wat bracht de beurs verder? GoodLife Foods toonde een vernieuwd overzicht van het assortiment en de daarbij behorende merken. In de afgelopen periode heeft het bedrijf veel bedrijven overgenomen, maar deze ook weer van de hand gedaan. Nu zit het bedrijf opnieuw in een transitiefase, alleen eentje waarbij het de keus heeft gemaakt de merken onder het belang van de kwaliteit van de producten te plaatsen. Dit beleid heeft geleid tot een nieuwe kwaliteitsslag, die gepresenteerd worden onder de noemer ‘smaakvolle gerechten’. Het gaat om een variëteit aan producten die op meerdere manieren zijn in te zetten in de gerechten.

Nieuw design

Ook Verstegen introduceerde de nieuwe range kruiden in kleinere, handzamere verpakkingen. De verpakkingen passen beter bij het gebruik, aangezien de verpakkingsgroottes zijn afgestemd op professioneel gebruik, zodat de chef kok efficiënter kan werken en op die manier verspilling wordt tegengegaan. Verder is het design van de verpakkingen vernieuwd en zijn deze voorzien van aangepaste productnamen, die ook voor de niet-professional herkenbaar zijn. Wie ook met een nieuw design aanwezig is, maar dan tevens voorzien van nieuw logo is de nieuwe coöperatie van de bedrijven Bakkers Brigade, Top Bakkers en Almost Ready frozen. Voor het eerste staat deze Top Bakkers Groep gezamenlijk op de beurs in de nieuwe uitstraling.

Meer introducties

Verder veel introducties in diverse borrelmixenvarianten, zoals de kaasborrelmix van Van Geloven en de borrelmix van het merk GRO, dat met oesterzwammen werkt. Maar ook een leuke nieuwkomer als LiquidBeans, die op de stand van Bidfood met een icekoffie aanwezig is, die zowel een frappé laat proeven met ‘Mijn Melk’ van Lely, als met een havermelk-variant. Het koffie-extract van LiquidBeans is gebaseerd op een familierecept dat haar wortels heeft op de koffieplantages in Suriname. Founder Perry Rudge is op de stand aanwezig om mensen kennis te laten maken met deze variant icekoffie en het verhaal te vertellen.

Bron: @FoodClicks

Koninklijke ERU met Happy Cheezer op basis van cheddar kaas
Stefan van der Lip presenteert de nieuwe verpakking van Verstegen met de nieuwe benaming
Het nieuwe logo van de nieuwe naam van de coöperatie van Top Bakker en Bakkers Brigade
Frisdrankmerk Soof presenteert de bag-in-the box met eigen tap
Vegetarische borrelmix van GRO
Vegetarische Visboer liet ook een aantal nieuwe producten proeven waaronder een nieuwe garnalenvariant
Pim Pelser van TIPPR introduceerde TIPPR.AI een platform voor A.I.- oplossingen voor de horeca
Ook veel showelementen op Gastvrij Rotterdam zoals hier bij Bidfood waar een tonijn wordt gefileerd

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jet Loos wint Nederlandse finale Bocuse d’Or

Verkiezing - Maandag 23 september 2024 tijdens horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam is Jet Loos van restaurant Flore** in Amsterdam, samen met haar commis Rowin IJsseldijk, van restaurant De Treeswijkhoeve, de winnaar geworden van de Nederlandse finale van Bocuse d’Or. Zij vertegenwoordigen Nederland tijdens de Europese finale in maart 2026.

Lees bericht


Melaard (Gastvrij Rotterdam): “Kwaliteit bezoekers groeit door”

Vakbeurzen – Na de jubileumeditie van vorig jaar is er dit jaar weer een reguliere beurs van Gastvrij Rotterdam. Niet dat deze 11e editie van 23 t/m 25 september anders is dan de voorgaande beurzen in Ahoy maar de horecabeurs breidt wel steeds verder uit. Niet alleen in activiteiten ook het aantal standhouders en de omvang neemt elk jaar toe. “Maar”,  zegt...

Lees bericht


GoodLife start programma ‘Meer Smaak, Minder Vlees’

Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.

Lees bericht


Shell Hellevliet wint ‘Lekkerste broodje langs de weg ‘24’

Verkiezing – Voor de tweede keer organiseerde Shell in samenwerking met Bakerstreet de Sandwich Competition in Nederland. De finale werd gehouden bij partner Bidfood in Foodyard Amsterdam. Finalisten van Shell-stations uit Nederland streden voor de titel ‘Lekkerste broodje langs de weg’. De winnaar is het team van Shell Hellevliet, gelegen aan de Rijksweg A12 bij Harmelen nabij Utrecht.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid