Foodservicekanaal gaat de Turkse snack börek ontdekken


De börek combineert krokant filodeeg met diverse vullingen en geldt als tussendoortje of als onderdeel van een smakelijke lunch

Introductie – Pruvé, een merk van Royal Smilde, introduceert de börek. Deze Turkse snack kent vele varianten is de laatste tijd in opkomst in Nederland. Pruvé lanceert de snack nu in het foodservicekanaal.

De börek combineert krokant filodeeg met diverse vullingen en geldt als tussendoortje of als onderdeel van een smakelijke lunch. Bij Pruvé komt de börek in eerste instantie in twee verschillende varianties, te weten spinazie-feta en kip. Maar meer varianten zijn inmiddels in voorbereiding. De producten worden gemaakt van verse ingrediënten. De böreks zijn minder vet en daarom veelal gezonder en voedzamer dan veel traditionele snacks. De Turkse specialiteit laat zich door zijn ronde vorm ook gemakkelijk meenemen. Mede door de grote variatie aan vullingen is met de börek een brede doelgroep aan te spreken. Zo kunnen de snacks vegetarisch worden aangeboden, maar ook met vlees of in een mix.

Bovendien trekt de börek snack volgens Pruvé ook andere doelgroepen aan dan traditionele snacks, waardoor het bereik vergroot kan worden en er nieuwe klanten worden aangetrokken.

Bron: Pruvé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuwe SPAR university app online gegaan

Formulenieuws - De nieuwe SPAR university app is per 1 augustus online gaan. De app is zo opgezet dat de student getriggerd wordt om de app vaker te openen. Gebruikers van de app raadplegen deze nu gemiddeld  1 tot 2 keer per week, maar het streven is om het  gebruik naar 3 tot 4 keer per week te krijgen.

Lees bericht


Mora komt met mini-snacks voor horecalocaties zonder friteuse

Introductie  – Snackproducent Van Geloven speelt met de introductie van de Mora Oven & Airfryer Mini Mix in op de groeiende van ovenbereide snacks voor horecalocaties zonder friteuse. De mix bevat een selectie van bekende Mora snackklassiekers zoals de Mini frikandellen, Rundvlees bitterballen, Kipnuggets en Goudse kaasballetjes.

Lees bericht




Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht

Cafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid

Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid