Karma Kebab opent vestiging in Amsterdam


Pascal Labrie en Ivo van der Pauw in de nieuwe locatie in Amsterdam

Formulenieuws – Wat ooit als experiment op festival Lowlands begon in 2018 is nu uitgegroeid tot  echte foodformule. Naast de grote flagship-locatie in Utrecht is er nu een nieuw restaurant in Amsterdam geopend. En stappen naar het openen van meer locaties de komende jaren worden gezet.

De mannen achter Karma Kebab doen het allemaal ook net eventjes anders. Waar de foodtrucks van Karma Kebab te vinden zijn op festivals door heel Europa, zetten ze nu ook stappen in de horeca. Karma Kebab heeft de ambitie om zo’n 50 locaties te openen. “We hebben grootse plannen, maar blijven altijd trouw aan onze roots: lekker eten, lekker flirten en natuurlijk een dansje wagen”, laat Pascal Labrie, oprichter van Karma Kebab weten.

Duurzame festivalsnack

Karma Kebab is oorspronkelijk ontwikkeld als 'de meest duurzame festivalsnack ooit'. De plantaardige kebab, vervaardigd uit Noord-Hollandse knolselderij, is niet alleen populair op festivals, maar ook in restaurants en andere horecagelegenheden. “In het afgelopen jaar hebben we een miljoen eetmomenten omgezet in duurzame keuzes,” aldus Labrie.

Vijftig zaken

Inmiddels wordt de kebab niet enkel meer uit foodtrucks geserveerd. De focus ligt inmiddels ook op het openen van horecalocaties en het uitbreiden van de horecaconcepten. “Utrecht is onze flagshipstore, Amsterdam wordt onze kleine buurtlocatie en daarnaast hebben we plannen voor een tussenmodel met terras. We willen ons merk wereldwijd uitrollen en uiteindelijk vijftig zaken openen”, zegt Ivo van der Pauw, medeoprichter van Karma Kebab.

Samenwerking

Sinds 2022 is Karma Kebab officieel B Corp gecertificeerd. "Ons kebabassortiment blijft de basis, maar we staan altijd open voor nieuwe ideeën en samenwerkingen,” aldus Van der Pauw. “Ons product gebruiken we inmiddels niet meer alleen voor onszelf; zo ontwikkelen we met geselecteerde partners in de industrie gerechten en applicaties die passen binnen onze kernwaarden. Onze kebab is daardoor ineens veel meer dan alleen een ingrediënt, zo blijven we relevant en lopen we voorop met onze partners in de switch naar meer plantaardige voeding.”

Bron: Karma Kebab/@FoodClicks

Interieur van de locatie in Amsterdam

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Garden Gourmet komt met plantaardige witvis

Introductie - Garden Gourmet introduceert deze week zijn plantaardige alternatief voor witvis op de Nederlandse markt. Het plantaardige merk introduceert ‘Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style Crispy Nuggets’ en breidt hiermee zijn portfolio van plantaardige producten uit.

Lees bericht

Heineken en MOJO verlengen partnership voor 7 jaar

Samenwerking - Heineken en festivalorganisator MOJO hebben op  Lowlands hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Een opmerkelijk lange verlenging, gezien deze partnerships doorgaans met drie jaar worden voortgezet. De langere termijn moet benadrukken dat de verstandhouding tussen beide partijen goed is.

Lees bericht


Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.

Lees bericht

Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid