Van Gelder sluit groentespeciaalzaak de Versmarkt


Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk / Foto bij: Van Gelder

Versmarkt - Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk. De sluiting markeert het einde van een tijdperk voor dé groentezaak. Dankzij de groentezaak kon Van Gelder een halve eeuw geleden beginnen met het leveren aan een drietal horecaklanten.

Door de drie klanten groeide het bedrijf  gestaag door, waardoor de Ridderkerkse onderneming uiteindelijk uitgroeide tot de grootste horecaleverancier van Nederland. Tegenwoordig biedt Van Gelder het grootste assortiment in verse voeding aan voor de foodservice, vanuit een volledig geautomatiseerd magazijn in een van de duurzaamste panden van Nederland.

De afgelopen jaren heeft Van Gelder de focus meer verlegd naar de ontwikkeling van nieuwe producten voor de zakelijke markt. Daarnaast wil Van Gelder de voedselmarkt verder verduurzamen. Het hebben van een eigen groentespeciaalzaak past niet langer binnen de strategische koers van het bedrijf. Gesprekken om de winkel in een andere vorm open te houden hebben tot niets gelei, waardoor he besluit werd genomen de deuren te sluiten.

Hoewel de fysieke winkel sluit, kunnen de klanten wel online blijven bestellen. Bestellingen bij Versbestellen.nl kunnen afgehaald worden in het Experience Center van Van Gelder aan de Krommeweg 10 in Ridderkerk.

Bron: Van Gelder/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pannenkoekenrestaurants doen het goed

Analyse - Pannenkoekenrestaurants in Nederland doen het goed . Door een efficiënte bedrijfsvoering, aantrekkelijke prijsstelling en gunstige locaties, weten zij blijvend mensen te trekken. Bovendien lijken personeelstekorten in deze branche niet aan de orde te zijn. Dat meldt ABN Amro in een analyse van de leisuremarkt.

Lees bericht


Dineren met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw

Horecaconcept – Amsterdam is een nieuw culinair concept rijker met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw.  Deze unieke dinershow combineert culinaire hoogstandjes met een verfijnde 3D-cinema. Na shows in onder andere Parijs, Londen en New York, is Amsterdam de volgende locatie waar mensen de show kunnen gaan zien.

Lees bericht

ING Research: ‘Hand op de knip in horeca is tijdelijk’

Analyse – Ondanks dat de Nederlandse economie fors groeit, was de consument voorzichtig met het uitgeven van geld. Voor een deel is dat volgens ING Research te verklaren door de hoge inflatieperceptie bij de consument, maar ook het slechte weer speelde een rol. Vooral voor de horeca. De ontwikkelingen zijn in ieder geval tijdelijk. Over de tweede helft van het jaar...

Lees bericht

Verkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld

Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.

Lees bericht


Schiphol start samenwerking voor verduurzaming horeca

Luchthaven – Schiphol heeft samen met haar horecapartners een overeenkomst getekend om te werken aan een meer duurzame horecatoekomst op de luchthaven. Eén van de doelen is om in 2030 de CO2-uitstoot met 50% te verminderen ten opzichte van 2023, voornamelijk door 60% van het totaal verkochte aanbod van voedsel en zuivel plantaardig te maken.

Lees bericht

Circulair snackmerk GRO breidt directieteam uit

Benoeming – Circulair snack- en fingerfoodmerk GRO wil haar groeiambities versnellen en heeft per 1 augustus Edwin Hak en Jesse ’t Lam aangetrokken als Managing Partner. Beiden investeren mee in de toekomst van het bedrijf. Deze buy-in maakt de weg vrij om samen met Wouter Muis en het team van GRO aan een nog grotere ambitie te werken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid