Inkooporganisatie GemaQ verlengt samenwerking met Sligro


Bestuursleden Gerbert Visser en Rob van Herpen (r) van Gemaq en directeur Letteke van der Kruk proosten samen met Tim Bontje en Peter van Gemert van Sligro op de nieuwe samenwerking

Tankstations - Coöperatieve inkooporganisatie GemaQ en Sligro Food Group verlengen de samenwerking met 3 jaar. Door de overeenkomst zijn ruim 70 leden en 240 locaties in de tankstationsector opnieuw verzekerd van inkoopvoordeel voor het food- en foodgerelateerde assortiment.

De samenwerking werd onlangs samen met bestuursvoorzitter Rob van Herpen van Gemaq, secretaris Gerbert Vissers en directeur Letteke van der Kruk van de inkooporganisatie voor tankstations bevestigd. De nieuwe samenwerking kent wel enkele aanpassingen. “We zien dat de petrolsector zich in een zeer beweeglijke markt bevindt”, aldus Van der Kruk. “Er is sprake van veel dynamiek onder invloed van maatschappelijke en culturele ontwikkelingen, de veranderende kijk op milieu en milieubelasting, de invloed van de overheid, toename van technologische mogelijkheden, etc.” Niet alleen is er in de brandstofsector sprake van een energietransitie, ook is er sprake van een retailtransitie. “Het tijdig mee veranderen van tankstations om relevant te blijven, daar gaat het nu om”, aldus de directeur. “Wij geloven dat de samenwerking met Sligro hieraan bijdraagt. Het partnerschap wordt geïntensiveerd op het gebied van kennisdeling, verspartners- en producten, volumebundeling en uiteraard een verbeterd inkoopvoordeel. Dit past goed bij onze coöperatieve gedachte; samen staan we sterker”.

Toekomstbestendig

Ook Tim Bontje, Sales Manager National accounts van Sligro, is trots op de vernieuwde samenwerking met GemaQ: “Samen met de aangesloten leden willen we werken aan een toekomstbestendige shopinvulling.

Nieuwe verdienmodellen

GemaQ wil laten zien dat de kracht van het collectief schuilt in de veerkracht, creativiteit en het doorzettingsvermogen van de aangesloten ondernemers. Dat moet ook tot uiting komen in de partnerschappen met grossier en leveranciers. Voor een belangrijk deel kan dat door kennis en ervaringen met elkaar te delen, elkaars netwerk te gebruiken en samen nieuwe initiatieven te ontwikkelen. Volgens beide partijen ontstaan hierdoor nieuwe verdienmodellen waarmee ondernemers hun tankstation kunnen omvormen tot een servicestation met producten, diensten en faciliteiten die ook in de toekomst relevant en winstgevend zijn.

Bron: GemaQ/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

haan ‘Spaanse Polder’ omgebouwd naar Tony’s Street Food

Tankstation - De Haan heeft het tankstation ‘Spaanse Polder’ aan de Matlingeweg in Rotterdam compleet vernieuwd. De shop heeft de nieuwste versie gekregen van Tony’s Street Food, de shopformule die straks in een tweetal varianten bij alle bemande De Haan-stations is terug te vinden. Het assortiment is daarmee ook verder uitgebreid.

Lees bericht


Vissers Energy opent 25e Moments & More

Tankstation – Esso Vissers Raakeind had als locatie de eer om de 25e Moments & More te mogen openen. De locatie aan de A58 werd ook de locatie waar samen met Statiegeld Nederland de compacte M1 emballage-automaat van Tomra is geplaatst.

Lees bericht


Tankstations doen goede zaken met tabaksverkoop

Analyse – Steeg de verkoop van tabak in juni al met bijna 33% (32,8%) in juli was de verkoopstijging nog groter. In juli werd er in euro’s voor maar liefst 84,8% meer uitgegeven aan rookwarenartikelen dan in dezelfde maand een jaar geleden. Ook ten opzichte van juni 2024 werd er 28% meer aan tabak uitgeven, terwijl die verkoop vorig jaar in dezelfde periode nog met 8,1%...

Lees bericht


Uitdagende tijden blijven Sligro parten spelen

Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.

Lees bericht

Feyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar

Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid