Rob Peters nieuwe Managing Director Vermaat Nederland
Benoeming – Rob Peters (55) wordt de nieuwe Managing Director van Vermaat in Nederland. Rick Zeelen, CEO van het horeca- en retailbedrijf, gaat zich toeleggen op de internationale ambities van Vermaat.
Rob Peters heeft ruim 25 jaar ervaring in de fast moving consumer goods en is voormalig CEO van Coram en Managing Director van Unilever Food Solutions. CEO Rick Zeelen over Peters: “Rob is een strateeg maar kan die strategie ook omzetten in actie. Zijn trackrecord past bij onze ambities. Denk aan groei middels productvernieuwing, nieuwe klantsegmenten en operational excellence”.
Internationale ambitie
Vermaat is actief in Nederland, Frankrijk en Duitsland en heeft de ambitie om te groeien tot een toonaangevende Noord-Europese premium cateraar. Rob Peters wordt verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering in Nederland. Rick Zeelen blijft CEO van Vermaat en zal zich met zijn team vanaf 1 februari focussen op het bouwen van de organisatie, toevoegen van innovatieve concepten passend in het post-COVID-tijdperk, en verdere Europese groei.
Vermaat
Vermaat exploiteert diverse catering- en horecalocaties in Nederland en België en is daarnaast actief in Frankrijk (Serenest) en Duitsland (TMC). Eerder nam het bedrijf de exploitatie over van onder andere 44 La Place restaurants van Jumbo, na een eerdere overname in 2019 van 27 STACH-winkels. Eind vorig jaar nam Vermaat een aandeel in het disruptief B2B-platform Join Program.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jumbo wil ‘anders werken’ met minder mensen
Supermarkt - In het voorjaar van 2024 kondigde Jumbo Supermarkten de plannen aan voor het aanpassen van haar kantoororganisatie, waar een andere manier van werken een belangrijk onderdeel van is. Deze ontwikkeling is onderdeel van de ingeslagen koers ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’ wat focust op de unieke kenmerken waarmee het familiebedrijf groot en succesvol is geworden. De organisatie wordt optimaler...
Lees berichtJumbo en Vermaat aandeelhouders joint venture La Place
Formulenieuws - Het voornemen van La Place om als zelfstandige organisatie verder te gaan en daarmee geen onderdeel meer te zijn van Jumbo, zoals begin juni bekend gemaakt, is per eind augustus definitief. Jumbo en Vermaat worden de aandeelhouders in de joint venture.
Lees berichtSchiphol start samenwerking voor verduurzaming horeca
Luchthaven – Schiphol heeft samen met haar horecapartners een overeenkomst getekend om te werken aan een meer duurzame horecatoekomst op de luchthaven. Eén van de doelen is om in 2030 de CO2-uitstoot met 50% te verminderen ten opzichte van 2023, voornamelijk door 60% van het totaal verkochte aanbod van voedsel en zuivel plantaardig te maken.
Lees berichtCoveniencestore Beej Benders in Venlo sluit de deuren
Conveniencestore - Beej Benders, het spraakmakende ‘blurringconcept’ van Jumbo-ondernemer Geert Benders stopt ermee. De vestiging aan het Nolensplein in Venlo sluit eind deze maand de deuren na acht jaar pionieren. Als merk blijft Beej Benders vooralsnog wel bestaan. Dat meldt vakmedium FoodPersonality voor de retail.
Lees berichtHEMA ontwikkelt nieuw HEMA café-concept in Enschede
Formulenieuws – HEMA heeft een nieuw café-concept ontwikkeld voor de restaurantlocaties. Nu de samenwerking met La Place is beëindigd, lag een nieuw format voor de hand. De HEMA in Enschede beleefde de primeur. Later volgen meerdere locaties.
Lees berichtTon van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’
Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.
Lees bericht